Serra de Marina: Flors i olors amb PRI2

El passat divendres dia 19 de maig les nenes i els nens de PRI2 vam fer la sortida: Flors i Olors. Vam sortir caminant des de l’escola fins a arribar a la Serra de Marina. Vam fer 3,5 km!  Allà ens esperaven un monitor i una monitora que ens acompanyarien durant el dia.

Vam agafar forces esmorzant i vam començar l’activitat de “Flors i Olors”. Els monitors ens van explicar que algunes plantes, arbres i animals tenen essències, que són el que fan que facin olor. Després, passejant per la Serra de Marina vam descobrir, identificar i recollir algunes de les plantes del nostre voltant que fan olor, les plantes aromàtiques. Vam trobar farigola, ruda, ginesta, estepa blanca, llentiscle, pins, matapoll, fonoll, estepa borrera i all silvestre.

Un cop recollides les plantes vam tornar caminant cap al museu Torre Balldovina, on vam dinar i vam fer dues activitats més. A la primera, vam separar les essències de la farigola i de l’eucaliptus utilitzant la destil·lació i les vam posar en un potet que ens vam endur a casa. A la segona, vam fer sals de bany amb sal, etanol, colorant i essència de taronja, que també ens vam emportar a casa.

Els infants van gaudir molt de l’activitat, va ser molt variada i els va agradar molt.

Després de totes les activitats i de caminar 7 km vam tornar a l’escola.