La Vera ens ha portat 4 panotxes de blat de moro i això ens ha suposat una experiència enriquidora. Experiència que no ha fet més que començar.
D’entrada hem après paraules noves: panotxa i blat de moro, ja que molts sabien “mazorca” i “maiz” però tenien buit el calaix del català. Després, mirar-les, tocar-les i olorar-les ens ha dant informació d’olors, colors, mides, pes i textures. Però el que més intrigava era descobrir els grans de blat de moro, on eren? Alguns han dit que haviem de pelar-les, treure’ls hi les fulles i, per fer-ho, ens ha calgut molta força i treballar de manera conjunta.
Un cop pelades ja hem pogut tocar i admirar les panotxes. Sense dir res, la seva curiositat els ha dut a provar de treure els grans i davant les dificultats inicials, entre tots i totes han anat trobant la manera per extreure’ls. I aquí ha començat el treball de la motricitat fina, fent la pinça i la força necessària per extreure un a un els grans de blat de moro.
Cada grup ha treballat amb una pantoxa i ha anat omplint un pot de vidre. “Mira hi ha molts!” I aquí ha començat el treball matemàtic: comparant (“nosaltres hem tret més“), fent estimacions (“no hi cabran en el pot”), establint relacions quantitatives (“hi ha més a la pantoxa que dins el pot”)…
En acabat, hem descobert nous colors, noves textures… Una nova panotxa vermella que “s’ha fet més petita!”
M’encanta aquesta experiència. La curiositat i motivació dels infants es troba sovint a les coses més petites i senzilles. Gràcies per compartir-ho.