Programa d’innovació pedagògica STEAM.cat

El programa d’innovació pedagògica STEAMcat (ciències, tecnologia, enginyeria, art  i matemàtiques), promoguda pel Departament d’Educació, consisteix en l’acompanyament dels centres mitjançant l’assessorament, la creació de la Comunitat STEAMcat, les formacions i els recursos. Aprofitant el lideratge distribuït del centre, les metodologies, perspectives i tecnologies adients a l’aula i el treball transversal del professorat, es fomenta el pensament crític de l’alumnat, es millora la percepció social de la ciència, per provocar un increment de la selecció d’estudis post obligatoris STEAM per un canvi positiu de l’autopercepció dels alumnes en vers aquestes disciplines.

Aquest és un repte important per la nostra escola. La societat ha canviat molt amb la irrupció de les noves tecnologies i l’alumnat ha d’estar preparat per aquesta situació i pels canvis futurs.

El nostre objectiu és despertar la sensibilització i el gust entorn a les ciències, despertar vocacions científiques entre l’alumnat i en especial entre les nenes i les noies

Formar persones respectuoses i amb valors, amb esperit crític i autocrític des d’una mirada constructiva es fa més necessari que mai. Això s’aconsegueix mitjançant del treball col·laboratiu, el treball globalitzat, l’impuls de les STEAM, així com l’acompanyament emocional.

Les comissions que intervenen en el programa són:

• La comissió digital que esdevé el grup impulsor STEAM (ciències, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques). El grup està conformat per un mestre de cada comunitat, el coordinador digital, la cap d’estudis i la directora.
  • La comissió pedagògica, té la missió de fer la difusió STEAM al centre. Aquesta comissió està formada per un mestre de cada comunitat, cap d’estudis i directora.