Cantània 2023: “Les portes del món”

Un curs escolar més, els infants de 5è de la nostra escola han participat al projecte de la Cantània. Dilluns passat a la tarda, vàrem assistir a l’Auditori de  Barcelona per fer l’assaig general i participar al concert davant de les famílies amb uns  800 infants cantant en diversos cors.

Enguany, la Cantània 2023 es titula “Les portes del món”. La protagonista és la Sara, una nena cega de set anys que viu amb el seu pare en un petit apartament situat a la primera planta d’un gran bloc de pisos, a les afores d’una gran ciutat. El somni de la Sara és fer la volta al món, com el seu heroi, Phileas Fogg, el protagonista de La volta al món en 80 dies, de Jules Verne, el llibre que el seu pare, el Daniel, li llegeix cada nit.

Un dia, la Sara li demana al seu pare que organitzi un gran viatge. Ell li diu que no és possible. El Daniel se sent molt trist per no poder emportar-se la seva filla de viatge. Però una nit, parlant amb l’àvia de la Sara, se’ls acudeix un pla per a que la nena pugui fer la volta al món sense sortir de l’edifici.

El Daniel li dirà a la Sara que se’n van de viatge. Faran els preparatius i sortiran de casa carregats de maletes. Però el que faran és agafar un tren de rodalies i, després d’un breu recorregut, tornar al mateix edifici on viuen i dirigir-se a l’apartament d’una família d’origen indi, que els rebrà tot fingint que es troben en el seu país d’origen.

Volem felicitar a tots els nois i noies de cinquè perquè han fet un treball extraordinari. I per suposat, al nostre mestra de música, l’Oriol. Moltes felicitats a tots i totes!!!