Quines situacions d’aprenentatge estem treballant?

Benvolgudes famílies,

Ja fa tres setmanes que estem portant a terme un seguit d’activitats curriculars. Enguany les situacions d’aprenentatge que s’estan portant a terme de manera globalitzada són les següents:

A quart estem investigant els aspectes més importants de la prehistòria. Ens hem organitzat en grups d’experts i estem fent la recerca de l’organització de la societat d’aquella època per entre una mica millor com eren els nostres avantpassats. Al final de tot farem una presentació amb Power Point per poder estructurar les idees i desenvolupar la competència digital de l’alumnat.

A cinquè hem començat amb el Relleu de Catalunya. Estem coneixent les unitats de relleu més característiques del nostre país i estem entenent l’organització política en comarques i províncies. A través del coneixement del clima, de la fauna i la flora estem comprenent quines espècies podem trobar a prop de casa nostra. Finalment, elaborarem una maqueta de Catalunya i el seu relleu per organitzar la geografia catalana de manera proporcional, desenvolupant la competència matemàtica i les competències pròpies de l’àrea de medi natural i social.

A sisè hem iniciat la part d’història amb l’edat moderna per conèixer com s’organitzava la societat i quins esdeveniments van ser característics d’aquesta època. És important saber com era el passat per entendre el passat i poder desenvolupar una etapa futura pròspera. Com a producte final, cada grup està creant una pàgina web per seqüenciar tots els sabers desenvolupats i que permeten estructurar la competència digital de l’alumnat, l’autonomia i la iniciativa personal, així com la d’aprendre a aprendre.

L’organització de les situacions d’aprenentatge globalitzades doten de sentit a les activitats, ja que permeten connectar diversos coneixements i sabers per tal de treballar aspectes com la comprensió lectora, la comprensió oral, l’expressió escrita i altres continguts de diverses àrees de manera connectada.

Per tal que veieu com estem treballant, us deixem un petit recull d’imatges dels grups de treball: