Treball per ambients

A la nostra escola treballem per ambients, racons, tallers i projectes.

A l’escola estem treballant per variar la metodologia que fem servir per educar els infants. Estem decidits a donar als nens i les nenes una educació que promogui hàbits de treball i normes de convivència i que els doti d’eines adequades.

Volem fer-los gaudir d’espais propicis al seu creixement personal i intel·lectual. Volem cobrir les seves necessitats d’autonomia, d’exploració, de protecció, de seguretat, d’autoregulació, de temps, de pertinença, de vincle, de reconeixement, d’estimació.

Volem orientar la pràctica educativa cap a l’autonomia de l’alumnat, la reflexió i la col·laboració. Estem iniciant una nova manera de fer classe i d’avaluar les competències.

Per això que hem escollit i provat, al llarg dels dos darrers cursos, una nova metodologia basada en el treball per ambients a parvulari, per racons a cicle inicial, per tallers a cicle mitjà i per projectes a cicle superior.  Una educació viva i activa, que moltes escoles ja han experimentat amb èxit, i ofereix el què volem. 

Mireu les fotos en aquests enllaços:

Fotos de l’ambient “Cos i moviment”
Fotos de l’ambient “Llum i color”
Fotos de l’ambient “Tot Sona”
Fotos de l’ambient “Comunicació”
Fotos de l’ambient “Artístic”
Fotos de l’ambient “Formes i números”
Fotos de l’ambient “Experimenta”

Havent vist aquestes fotos digueu-nos, amb la mà al cor, si hi heu vist els nostres futurs arquitectes, enginyeres, escultors, lampistes, metges, paletes, mestres, dissenyadores, infermers, electricistes, manyans, mecàniques, científics, químiques, biòlegs, sastres, dibuixantes o policies… nosaltres sí.