Manifest menjadors de qualitat

Les AMPA del Camp de Tarragona volem…

MENJADORS DE QUALITAT!!!

Aquests dies s’està parlant molt dels menjadors escolars, i està molt bé, ja tocava. Perquè es un espai molt important pels nostres infants: és un moment de trobada, d’adquirir autonomia, d’aprendre hàbits saludables, de millorar en la gestió de les emocions, d’aprofundir en el coneixement de la diversitat, de descans de les corredisses del matí, de jocs amb els companys, de migdiada i, evidentment, d’agafar forces amb un bon àpat.

Està molt bé que se’n parli, que les Institucions se’n recordin que el menjador forma part de la nostra escola pública, la de tots i totes els infants de territori. Perquè, no ho oblidem, durant molts anys hem estat en molts casos les AMPA les que, des del voluntariat, hem fet possible aquest servei. I hem fet possible també que aquest es portés a terme amb cuines i aliments de qualitat, que els retards de les beques no suposessin que cap infant es quedés sense menjar, que els infants amb necessitats educatives especials poguessin accedir-hi amb dignitat, que les instal·lacions fossin les adequades… i tantes i tantes grans petites lluites.

Per això reivindiquem que, aquest cop, el Decret de Menjador esdevingui una eina per mantenir i fins i tot millorar la qualitat dels nostres menjadors, sense perdre la participació de les famílies com a part de la comunitat educativa.

Defensem doncs un Decret que:

1. No aparti les AMPA de la gestió del servei

2. Garanteixi que tots els infants podran accedir al servei des del primer dia independentment de la seva situació econòmica

3. Promogui sempre un servei públic, afavorint la contractació d’entitats gestores sense ànim de lucre i del territori

4. Tingui com a prioritat cuinar a l’escola i, en cas que sigui impossible, un menú equilibrat, de qualitat i de proximitat, sense permetre menús elaborats a altres països i mesos abans.

5. Millori de forma significativa les ràtios de menjadors.

6. Ofereixi suport a tots els infants amb NEE que ho necessitin per tal que puguin fer ple ús del servei sense cap costa addicional per les famílies.

7. Que no estableixi relació entre la obligatorietat del menjador i la seva viabilitat econòmica. Que es garanteix un servei de menjador a tots els centres educatius.

8. Que no estableixi relació entre l’obligatorietat del servei i l’horari partit. Cal mantenir els menjadors de primària on es fa jornada continuada i recuperar els menjadors a secundària i establir igualment beques pels usuaris d’aquests serveis de menjador.

9. Que permeti oferir un servei de carmanyola.

Per tot plegat, exigim la retirada de la proposta d’esborrany, fins que no s’estableixi un diàleg constructiu amb les institucions però sense permetre que es perdi la feina feta tots aquests anys per tanta gent a tants llocs.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *