Pelar una mandarina… Quants aprenentatges se’n desprenen: Relacionem les fruites amb l’estació de l’any, potser fins i tot podem entendre que a cada estació la natura ens dona allò que més necessitem, en aquest cas, vitamines; exercitem la motricitat fina tant en pelar-la com en separar-ne els grills; aguditzem l’olfacte; podem observar que la mà queda lleument tintada; llencem les pells al cubell de l’orgànic, que més endavant portarem al compostador; i finalment, tastem la fruita trencant el tel, traient els pinyols, observant la textura i assaborint-ne el gust. Quanta bellesa trobem en acompanyar els infants en aquesta etapa.
Com diu el psicòleg i psicomotricista Josep Rota: Si els adults prenen consciència que el propòsit de les activitats motrius i sensorials en aquesta etapa resideix en afinar els moviments i sentits de l’infant, amb l’objectiu d’entrar en un contacte cada vegada més delicat amb les qualitats del món i treure les essències de les seves realitats, llavors també per a ells la convivència amb els nens adquireix una altra qualitat. I és que, a la vida diària, hi ha massa coses que els adults fem rutinàriament, amb pressa i sota la pressió d’acabar la feina.