LA RIQUESA DEL DIA A DIA

Pelar una mandarina… Quants aprenentatges se’n desprenen: Relacionem les fruites amb l’estació de l’any, potser fins i tot podem entendre que a cada estació la natura ens dona allò que més necessitem, en aquest cas, vitamines; exercitem la motricitat fina tant en pelar-la com en separar-ne els grills; aguditzem l’olfacte; podem observar que la mà queda lleument tintada; llencem les pells al cubell de l’orgànic, que més endavant portarem al compostador; i finalment, tastem la fruita trencant el tel, traient els pinyols, observant la textura i assaborint-ne el gust. Quanta bellesa trobem en acompanyar els infants en aquesta etapa.

Com diu el psicòleg i psicomotricista Josep Rota: Si els adults prenen consciència que el propòsit de les activitats motrius i sensorials en aquesta etapa resideix en afinar els moviments i sentits de l’infant, amb l’objectiu d’entrar en un contacte cada vegada més delicat amb les qualitats del món i treure les essències de les seves realitats, llavors també per a ells la convivència amb els nens adquireix una altra qualitat. I és que, a la vida diària, hi ha massa coses que els adults fem rutinàriament, amb pressa i sota la pressió d’acabar la feina.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>