Cançó 125è aniversari. Escola Enric Casassas

Aquest curs hem celebrat el 125è aniversari de la nostra escola i també ho hem fet amb música, amb una cançó que hem creat entre tots i totes. Una cançó que parla de l’escola: de l’edifici modernista, dels espais, dels ambients, de les sortides i dels grups d’alumnes que aquest curs 21-22 en formaven part però recordant els infants que hi han passat al llarg de tots aquests anys.

El dia 17 de juny vam estrenar-la cantant al carrer Llobet, davant la façana de l’escola, en una trobada festiva on hi havia infants, famílies, mestres, veïnat i representants de diversos sectors educatius. Tot i la calor que feia aquella tarda, la trobada va ser un èxit i vam poder interpretar la cançó sorpresa que havíem estat pensant i preparant a les aules.

Tot seguit us expliquem el procés de creació d’aquesta cançó, des de les primeres notes fins a l’estrena!

Tot va començar amb les primeres improvisacions al piano per part de la mestra de música de l’escola; buscava una melodia festiva que encoratgés la canalla a cantar per celebrar aquests 125 anys. A la primera foto veiem algunes de les seves anotacions musicals i tot seguit la partitura de la melodia per la què finalment es va decantar:

Després hi va afegir un acompanyament:

4_Cançó 125è aniversari escola ENRIC CASASSAS_ACOMPANYAMENT PIANO

Ja teníem la part musical bastant enllestida i arribava el moment de posar-hi lletra. A partir d’aquí els infants de cada grup-classe de primària decideixen, amb la tutora o el tutor, el tema del qual volen parlar a la seva estrofa i comencen a fer la pluja d’idees amb paraules per crear frases que encaixin amb el ritme proposat a la cançó. I així és com arribem a tenir les següents estrofes que, unint-les amb el text de la tornada, configuren la nostra cançó:

A partir d’aquí comença el treball a l’aula de música per aprendre la cançó i poder-la cantar el dia de la festa. La preparem sense explicar-ho gaire a casa perquè la cançó serà una de les sorpreses de la festa! Les Camaleones i els Camaleons s’animen a inventar un gest per quan cantem les frases de la tornada i de mica en mica anem encaixant totes les peces de la nostra creació.

Però per cantar-la creiem que seria bonic tenir una melodia que ens ajudés a preparar l’entrada a la cançó i que ens servís per enllaçar les estrofes i la tornada així com també una melodia per acabar-la. I aquí és quan demanem ajuda a la Lusi Ruiz, cantant, compositora i mare d’un infant de l’escola; la Lusi ens va ajudar a crear aquesta música que convertiria la cançó inicial en una obra musical ben bonica i ens facilitaria la interpretació i el lligam de totes les estrofes. Aquí tenim una proposta musical amb els acords de la Lusi:

6_Cançó 125è aniversari escola ENRIC CASASSAS_INTRO ESTROFA TORNADA CODA

Per acabar vam editar l’àudio que ens acompanyaria el dia de l’estrena durant els gairebé 5 minuts que va durar la cançó.

L’estrena de la cançó va ser un moment emotiu i màgic! El silenci previ a l’inici de la cançó va crear un ambient agradable i preparat per escoltar les veus dels infants dels diferents grups que ens anirien explicant com és la nostra escola. Gràcies a totes les famílies que vau fer el possible per assistir a l’estrena, gràcies a totes les persones que han col·laborat en aquesta creació i moltes MOLTES FELICITATS A TOTS ELS INFANTS QUE L’HAN INTERPRETADA, amb ganes de fer-ho bé i amb un gran somriure! Dedicada a totes i tots vosaltres!

Una abraçada,

Neus.

Enllacem l’àudio de la cançó amb la interpretació de tots els infants de l’escola durant el concert que ens va oferir la banda musical de famílies creada aquest curs: ens acompanyaven la Lusi Ruiz al teclat i el Jesús Muñoz a la percussió; moltíssimes gràcies per haver format part d’aquest projecte!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *