Centenari

1897 – 1997

L’any 1897 l’Ajuntament de Sabadell inicia la construcció del primer edifici destinat a escola pública. L’arquitecte encarregat serà en Juli Batllevell. L’interior de l’edifici s’ha anat remodelant fins a la seva reconstrucció total l’any 1981. Se n’ha conservat la façana cantonera per la seva importància històrico-artística, catalogada com a patrimoni arquitectònic de Sabadell i que pertany al conjunt d’edificis modernistes de la ciutat. Al xamfrà s’hi pot veure un bonic mural de majòlica signat per Marià Burguès.

El curs 97/98 tota la comunitat educativa del centre vàrem celebrar amb molta il·lusió aquest centenari. Els actes es van iniciar en el mes de desembre coincidint amb la data de col·locació de la primera pedra. La festa inaugural va tenir com a protagonistes els nostres alumnes que després d’un treball d’investigació varen representar com era la vida a la ciutat i l’origen de l’escola. Amb una aixecada de castells es va voler simbolitzar la participació de tota la comunitat educativa en la construcció i millora de l’escola pública. Després d’un treball d’investigació sobre la història de l’escola, es va editar un monogràfic que explica l’evolució de l’edifici i que recull testimonis de persones que han passat per l’escola. Alhora es va fer una exposició amb el títol Cent anys d’escola pública en la que hi van col.laborar ex-alumnes aportant material escolar, documents, fotografies, mobiliari i que va ajudar a fer aquesta mostra molt completa.

Amb motiu d’aquesta celebració s’edità un retallable amb la maqueta de l’edifici. Els nens i nenes de l’escola van fer una rajola commemorativa per cada família amb el disseny que hem adoptat per logotip. Es va fer una trobada de les diferents promocions d’alumnes de l’escola com a cloenda dels actes del Centenari. Vam celebrar també la inauguració de la nova sala d’actes i gimnàs als antics safareigs del carrer Font Nova que feia molts anys que reivindicàvem com a equipament.