Projecte educatiu

Bosses de l'escola

PLANTEJAMENT INSTITUCIONAL ESCOLA PÚBLICA ENRIC CASASSAS

Som un centre públic d’Educació Infantil i Primària d’una sola línia. El fet de ser una escola petita facilita un clima favorable, una certa sinèrgia de la qual en participen tant mestres com alumnes. Pensem que en una escola les relacions són importants, i ens esforcem en mantenir aquest ambient familiar.
La voluntat de superació i millora de la pràctica docent és el nostre deure. La implicació de tot l’equip de mestres en la tasca educativa i el treball en equip és el que volem que ens doni una personalitat pròpia i un tarannà diferent.

L’objectiu de l’escola és vetllar pel desenvolupament integral dels alumnes. Tenim la voluntat de treballar per acompanyar els alumnes en millorar la capacitat de sentir les seves emocions de forma adequada. Estem convençuts que aquesta capacitat ens ajuda a millorar el treball de les habilitats per ser autònom, i així, poder continuar aprenent en sortir de l’escola i afrontar els reptes que la societat els presenti en un futur de manera creativa.

L’educació és una tasca comuna inexcusable de famílies, mestres, monitors i de tot el personal que treballa a l’escola, també les institucions, col·lectius i altres agents socials s’han de coresponsabilitzar d’aquest deure.

La participació de les famílies és fonamental en el desenvolupament global dels nens i nenes. És per aquesta raó, i amb la voluntat d’afavorir la comunicació i la cooperació, que volem mantenir una actitud oberta davant les inquietuds de les famílies.

L’escola ha de ser receptiva i sensible al seu entorn. És important que els alumnes se sentin vinculats a l’escola. Això serà possible gràcies a la intervenció i implicació de tots i cadascun dels mestres i al llarg de tota la vida escolar. També la celebració de les festes tradicionals de Catalunya de forma transversal i amb la intervenció de tots els alumnes de l’escola és un fet destacable que alimenta el sentiment de pertinença.

Ens definim com una escola inclusiva i cooperativa, on tothom participa sabent que cadascú té quelcom important a dir i a oferir. Sabem la importància que té la implicació de l’alumne en el seu aprenentatge i que les persones aprenem de maneres diferents. Per aquesta raó, optem per diversificar les estratègies d’aprenentatge.

Aspirem a tenir un alt nivell de qualitat com a servei públic a l’abast de tothom, i per tant, l’optimització dels recursos materials i econòmics ha de contribuir a incrementar la qualitat d’ensenyament. Acordar criteris i prioritats per a l’adquisició de material i establir un bon control de les despeses del centre ens permetrà treure’n més rendiment.

L’Associació de Mares i Pares de l’escola organitza serveis i dota de materials complementaris per tal de donar resposta a algunes de les necessitats que planteja la societat actual. Aquestes aportacions sovint compensen allò del qual l’administració no se’n fa càrrec i que és necessari per al bon funcionament de l’escola.

El Consell Escolar del Centre ha de vetllar pel bon funcionament de l’escola.

Sabadell, abril de 2015

El Projecte Educatiu de Centre de l’escola Pública Enric Casassas es va aprovar l’any 1987.
Darrera revisió i actualització del document Curs 2014/2015
Aprovat en el Consell de data 27 d’abril de 2015

Aquí podeu descarregar el document aprovat en Consell Escolar que dirigeix el nostre Projecte Educatiu.

Una part molt important del nostre Projecte Educatiu que us interessarà conèixer és el Projecte Lingüístic del centre, aquí podeu consultar aquest extracte actualitzat.

També podeu consultar el nostra Pla TAC actual.