Escolta’m

L’alumnat de 5è està gaudint d’uns tallers que ens fan un grup d’estudiants d’integració social. El que estem abordant amb aquesta activitat és la manca d’eines que tenen els infants oïdors per comunicar-se amb els seus companys/es amb dificultats d’audició. L’objectiu és visibilitzar la llengua de signes catalana i promoure l’accessibilitat d’aquesta a qui no la parla per tal de fomentar la inclusió de l’alumnat amb discapacitat auditiva.

La proposta consta de quatre sessions, dues de les quals ja les hem fet. En la primera sessió vam fer moltes activitats per ser conscients de les dificultats que tenen els alumnes amb discapacitat auditiva en moltes situacions quan els oïdors no tenim en compte que necessiten algun canal de comunicació complementari a part de l’auditiu (sobretot el contacte visual). Ho vam experimentar en primera persona, va ser molt clarificador!

En la segona sessió vam aprendre l’alfabet dactilològic, vam presentar-nos amb el nostre signe i vam fer moltes activitats pràctiques per automatitzar el signe de cada lletra. Vam progressar molt i ens ho vam passar genial!

Encara ens queden dues sessions més, tenim moltes ganes de seguir aprenent i poder complementar la comunicació verbal amb els signes que haurem après, la comunicació serà més efectiva per a tothom!