Dia Internacional dels Boscos, Dia Mundial de l’Aigua, Dia Metereològic Mundial…

El mes del març és un mes ple de dies internacionals sobre el medi ambient i l’ecologia que ens recorden com d’important és  tenir cura del nostre entorn. A Cicle Mitjà per a sensibilitzar-nos una miqueta més, protegir el nostre entorn i recordar que el medi ambient necessita de la nostra responsabilitat, hem volgut recordar aquestes dates fent una sortida d’observació i reparació dels nostres contorns.

Així doncs, el dilluns 28 de març hem sortit ben d’hora  per a recollir les restes no biodegradables dels voltants de la nostra escola. I quina ha estat la nostra sorpresa quan, no hem arribat a fer gaires metres i ja hem tingut les bosses ben plenes. Hem trobat: moltes llaunes, burilles de cigarretes, vidres, restes de material d’obres, taps, algunes deixalles voluminoses i inesperades com un cotxet de nadó, una placa de televisió i els seus components, una part d’un gat hidràulic; i sobretot moooolts plàstics. Hem pogut observar que l’aigua de la riera de Pacs està molt bruta i no sembla pas bruta de fang. No ens ha agradat gens el que hem vist. Hem fet una parada als contenidors per llençar de manera selectiva les deixalles que portàvem i hem continuat el nostre recorregut.

A mig camí, hem aprofitat per treballar un altre tipus de contorn: el perímetre i el seu càlcul. Finalment, ha arribat l’hora de la teca i de l’esbarjo. Hem tornat baldats, però ha valgut la pena. 😉