Preinscripció i matrícula

El Departament d’Educació ha publicat les dates del la preinscripció escolar 20-21 per als ensenyaments d’educació infantil, primària i secundària obligatòria. Enguany hi haurà dues modalitats:

• Preinscripció telemàtica (tot online) del 13 al 22 de maig
  • Preinscripció presencial només amb cita prèvia, del 19 al 22 de maig

PREINSCRIPCIÓ TELEMÀTICA (aconsellable)

Com a prevenció davant el coronavirus, s’aconsella  la preinscripció telemàtica. El tràmit es podrà fer tot online, a través del portal preinscripcio.gencat.cat on trobareu la informació detallada de tot el procés de la preinscripció.

Per fer-la efectiva s’ha d’utilitzar el formulari telemàtic que trobareu a l’anterior enllaç preinscripcio.gencat.cat (Sol·licitud de preinscripció) .

Un cop enviat el formulari, es generarà un resguard de la vostra sol·licitud que caldrà enviar juntament amb la documentació acreditativa -escanejada o fotografiada- al correu de l’escola a8022586@xtec.cat

• Llibre de família (fotocòpies on consti pare, mare i alumne)
  • El DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o passaport si el sol·licitant és estranger.
  • Targeta Sanitària de l’alumne/a
  • Volant d’empadronament. Cal sol·licitart-lo a l’Ajuntament
  • Carnet de vacunes actualitzat de l’alumne/a

Quan ens hagi arribat tota la informació a l’escola, us enviarem la confirmació d’haver rebut la sol·licitud de preinscripció correctament.

PREINSCRIPCIÓ PRESENCIAL (excepcional)

Només aquelles famílies que no disposin dels mitjans per dur a terme el procediment telemàtic, disposaran  del 19 de maig al 22 de maig per poder lliurar les seves sol·licituds de forma presencial a l’escola.

Per a fer-ho, caldrà demanar cita prèvia enviant un email a a8022586@xtec.cat a partir del 13 de maig, o bé, trucant al telèfon 93 8171197 de 9:00h a 12:00h  del matí.

El dia acordat caldrà que porteu la documentació detallada més amunt i al centre emplenareu la sol·licitud que tindrem preparada. Si és possible, recomanem emplenar la sol·licitud a casa .

IMPORTANT! Caldrà seguir les mesures sanitàries de protecció quan vingueu a l’escola:

• Cal que vingueu amb mascareta, guants i bolígraf propi
  • Només podrà venir una persona per fer la preinscripció. No poden acudir al centre les persones de grups d’especial vulnerabilitat, o en període de confinament o que presentin símptomes. Es pot autoritzar per escrit una altra persona en cas de necessitar-ho.
  • Cal respectar la distància recomanada de 2 metres entre persones,  en cas de coincidir.

A causa del tancament de centres per la covid-19, els centres només podran obrir per als tràmits administratius de preinscripció,  no serà possible realitzar visites a l’escola.

CRITERIS GENERALS DE PRIORITAT

En tots els ensenyaments obligatoris i el batxillerat, per a l’ordenació de les sol·licituds s’apliquen a continuació els criteris generals de prioritat, que són els següents:

• Si actualment hi ha germans matriculats al centre o el pare, mare, tutor legal hi treballa: 40 punts.
  • Per proximitat del domicili o del lloc de treball al centre sol·licitat en primer lloc (només una opció):
    • Domicili a l’àrea de proximitat del centre: 30 punts.
    • Lloc de treball a l’àrea de proximitat del centre: 20 punts.
    • Domicili al mateix municipi del centre: 10 punts.
    • A la ciutat de Barcelona, domicili al mateix districte del centre: 15 punts.
  • Si el pare, mare o tutor legal reben l’ajut de la renda garantida de ciutadania: 10 punts.
  • Per discapacitat igual o superior al 33% de l’alumne o d’un familiar de primer grau: 10 punts.
  • Com a criteris complementaris de desempat, hi ha el de família nombrosa o monoparental (15 punts).

La formalització de la MATRÍCULA, serà del 13 al 17 de juliol,  ja us n’informarem.

Recordeu que trobareu la informació detallada a preinscripcio.gencat.cat