Projecte Educatiu de l’escola

Partint dels trets característics de l’escola Eladi Homs, sintetitzats en l’afirmació que cantem en l’himne de l’escola «això és l’escola de tots», el nostre Projecte Educatiu de Centre té per objectiu aconseguir que l’escola sigui un entorn d’aprenentatge significatiu, funcional i inclusiu.

Seguir construint «l’escola de tots», aquest és el repte que ens plantegem com a comunitat educativa: atendre la diversitat ajudant a tots i cadascun dels alumnes a progressar, a desenvolupar les seves capacitats en un entorn flexible, respectuós i inclusiu. Per aconseguir el repte, ens caldrà seguir dissenyant propostes educatives i projectes que siguin accessibles a tots els alumnes, motivar l’alumnat i ajudar-los a aprendre a aprendre, oferir-los la possibilitat de treballar cooperativament per desenvolupar les seves competències i encoratjar-los a compartir les pròpies experiències per enriquir-se mútuament.

Estem convençuts que ens cal estar atents i oberts als nous plantejaments metodològics i didàctics per fer una escola activa, oberta, dinàmica i amb visió de futur que vetlli sempre per millorar els resultats en l’adquisició de les competències bàsiques de tots i cadascun dels alumnes. Per això ens cal tenir un equip docent il·lusionat i ben cohesionat i comptar amb la complicitat dels pares.

L’escola és viva, per tant, el PEC és un document obert que requereix la revisió constant i l’actualització periòdica.