Un apunt d’història

L’escola Eladi Homs fou inaugurada el curs 1985-1986 com a escola d’integració, amb la funció d’atendre la població escolar d’educació infantil i primària del barri on s’ubica i, alhora, nens i nenes amb necessitats educatives especials de Valls i de la comarca de l’Alt Camp.

El Decret 205/1988 de 19 de juliol, possibilità que l’escola pública Eladi Homs es transformés en Centre Experimental de Règim Especial en Integració Escolar (CERE) i esdevingués una escola referent en l’atenció a la diversitat a Catalunya. El curs 2000-2001, el Departament d’Educació suprimí el règim especial en integració escolar (CERE), però l’Eladi Homs va seguir desenvolupant el seu projecte pedagògic en favor de la inclusió escolar.

A l’inici del seu funcionament, l’escola comptava amb dues unitats de Preescolar (P4 i P5), dues de cicle inicial d’EGB (1r i 2n) i dues unitats d’educació especial. De manera progressiva, cada curs escolar va anar augmentant el nombre d’aules, fins a completar el nombre d’unitats d’EGB i obrir l’aula de P3.

Amb el desplegament de la LOGSE i des de l’entrada en vigor de l’Educació Primària, l’escola acull alumnat des dels 3 fins als 12 (14) anys.

Durant el curs 2003-04 començà el procés de canvi organitzatiu i metodològic de convertir les UEE (unitats d’educació especial) en USEE (unitats de suport a l’educació especial). Amb el decret DECRET 150/2017, les USEE es transformen en SIEI (suports intensius a l’escolarització inclusiva).