Projecte Hort

• EXPLICACIÓ DEL FUNCIONAMENT DEL NOSTRE HORT ESCOLAR

L’any 2008 de la mà de Núria Terés, regidora d’Educació de l’Ajuntament de Girona, i Enric Pardo, regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat, s’impulsa un projecte d’horts escolars ecològics. L’objectiu principal d’aquest projecte és el d’introduir als nens i nenes de les escoles el món dels horts ecològics perquè coneguin l’origen dels productes que consumeixen habitualment.

Aquest projecte rep per nom “Hort i Cultura”, coordinat des de la Caseta Serveis educatius de l’Ajuntament de Girona, que es va iniciar el curs 2007/2008 a 11 centres de la ciutat de Girona, adreçat tant a escoles bressol com a centres de primària i secundària. En el curs 2009/2010 es va arribar a 22 escoles i l’any següent es va augmentar a 25.

El projecte es va emmarcar en la línia estratègica 4 del pla de mandat d’Educació: “Una educació de qualitat, inclusiva i innovadora en el marc d’una ciutat educadora”. Aquesta línia tenia com a objectiu general impulsar i dinamitzar estratègies i accions transversals dins l’ajuntament i el municipi que visualitzessin la dimensió i el potencial educatiu de la ciutat de Girona.

La finalitat d’aquest projecte era donar suport municipal per poder realitzar un hort ecològic en el propi centre educatiu.

L’escola Josep Dalmau Carles disposa d’hort escolar a partir del curs 2015-16 curs en el que es va veure la possibilitat pedagògica de l’hort amb els alumnes de la nostra escola i es va començar pels alumnes de cicle superior.

L’alumnat de la nostra escola es caracteritza per ser grups molt diversos i amb múltiples ritmes d’aprenentatge. Això suposava un replantejament de com fèiem les classes fins a les hores i de la necessitat de vivenciar els continguts.

L’hort es va ubicar a la part posterior de l’edifici tocant al carrer Taga. Aquesta zona amb sol i ombra facilitava el treball de l’alumnat al no ser una zona de pas, però era una zona amb molta rocalla i poc treballada que calia una adequació important.