EL CERCLE

A partir de la lectura del conte “El cercle”, escrit per Míriam Tirado i il·lustrat per Joan Turu, hem pogut veure que, de vegades, venim a l’escola amb la “motxilla” carregada de preocupacions, emocions… que no sempre sabem com encaixar-les, gestionar-les i expressar-les. Tot aquest garbuix de sentiments que tenim per dins fa que, a vegades, esclatem a la més mínima per qualsevol cosa que hagi succeït al llarg del dia, i que de retruc donen peu a que es generin conflictes entre els infants.

Hem realitzat una dinàmica de grup que s’explica en el conte, on la mestra fa diferents preguntes i els infants van entrant al cercle segons la resposta sigui afirmativa. Hem pogut veure quins nens i nenes viuen a prop de l’escola, a qui els hi agrada l’hamburguesa, qui sap anar amb bicicleta, qui dorm amb el pare o la mare, etc.

Alhora que fèiem aquesta dinàmica hem anat coneixent millor als nostres companys i companyes i ens hem adonat que hi ha més coses que ens uneixen que no pas les que ens separen.