8 de març 2017 “EN CONSTRUCCIÓ RESPECTA’M”

En els darrers anys, a l’escola s’ha treballat amb motiu del dia de la Dona, la diversitat de les persones en el sentit més ampli de la paraula. Concretament s’ha incidit en el concepte de gènere, com influeix la societat a l’hora de construir-ho i com des de l’escola podem “…dotar  d’estratègies i eines als infants perquè no puguin viure les seves diversitats en negatiu, per a tenir en la diversitat un element d’enriquiment i una major capacitat de viure en llibertat, des de la plenitud del sentiment positiu.”  … “és molt important que aprenguin que cada persona és única, valuosa i que la diversitat individual és enriquidora i no limitant.”

En definitiva amb l’objectiu de, donar possibilitats a la mainada de conèixer o plantejar-se altres realitats, que puguin ser persones adultes més lliures, més plenes, més felices.

Aquest any, s’ha pensat en continuar fent una mirada en el concepte de gènere, és per això que amb el fil conductor d’un petit conte, en el qual apareix un personatge, Mermel, a Educació Infantil, Cicle Inicial i Cicle Mitjà, i amb uns petits curts de Dibgen a Cicle Superiror, intentarem de trencar el binarisme home/dona i entendre les diversitats sexe/gènere, amb els objectius de:

• Comprendre que les persones que ens envolten i ens estimen, no ho fan per com som físicament, sinó per com som interiorment i per les nostres accions.
  • Entendre el concepte de gènere, fugint dels estereotips socials i culturals.
  • Respectar les diversitat sexe- genèriques i afectives
  • En definitiva d’acceptar-nos “COM SOM”.