MARATÓ ESTALVI ENERGÈTIC

La Marató de l’Estalvi Energètic és una campanya de sensibilització i bones pràctiques en l’ús i el consum de l’energia que té com objectiu destinar l’estalvi econòmic aconseguit a accions contra la pobresa energètica. Aquesta iniciativa s’adreça a municipis i ens públics que vulguin adherir-se i participar a través d’alguns dels seus edificis i equipaments.

La iniciativa va ser conceptualitzada per l’Origen, una empresa d’innovació, ecologia i comunicació que ha patentat la idea i la metodologia de treball REM que hi aplica per al desenvolupament de la iniciativa.

En l’edició de l’any passat, corresponent a la IV edició de la Marató, la Generalitat de Catalunya va participar per primer cop. Aquesta participació, impulsada per l’Institut Català d’Energia, va comptar amb 9 departaments amb un total de 16 edificis.

Els resultats per als edificis de la Generalitat de l’edició 2019 va ser un estalvi total de 39.152€.

En què consisteix La Marató

Durant el mes de febrer, quan té lloc pròpiament la Marató, el personal treballador de l’edifici adherit a la campanya, duu a terme accions per reduir els consums i obtenir el màxim estalvi econòmic a cada edifici.

Finalitzat el mes de febrer, es calcula l’estalvi aconseguit que es destinarà a les accions contra la pobresa energètica determinades en un inici.

La novetat d’enguany és que s’afegeix l’objectiu de sensibilització sobre l’emergència climàtica, de manera que es promouran accions específiques per lluitar contra el canvi climàtic i es mesuraran les emissions de CO2 dels edificis.

ESCOLA

La nostra escola tornarà a participar en aquesta iniciativa que considerem tan important per al nostre món. Durant el mes de febrer, els nois i noies de sisè seran els encarregats de portar a terme tota una sèrie d’activitats i accions per concienciar la resta de l’escola de la importància que té per al nostre planeta tenir bones pràctiques. Esperem així no només estalviar durant el mes de febrer sinó que gràcies a aquesta marató continuem entre tots i totes mantenint aquestes bones pràctiques.

Durant el mes de febrer farem una exposició al vestíbul de l’entrada amb consells i dades importants del nostre consum d’energia.

Us deixem aquí una explicació més detallada de la marató i un article de la nostra participació del curs passat.

Us demanem també la vostra col.laboració perquè totes les accions d’estalvi també es poden portar a casa vostra.

LA MARATÓ

LA NOSTRA PARTICIPACIÓ