El Benviure trenca murs

El 8 de març es commemora el Dia Internacional de les Dones per reivindicar els drets de les dones i desde l’escola ho volem continuar treballant per construir una societat més igualitària.

Aquest curs la proposta s’ha centrat en reflexionar i visibilitzar les diferents opressions a les quals estan sotmeses les nenes i les dones, vehiculades a través dels estereotips, els mandats de gènere i els diferents tipus de violències. Des de l’escola Benviure també creiem que ho hem de continuar treballant. Aquestes són algunes de les vostres idees:

• Creiem que sovint la dona fa més tasques de casa que l’home, sobretot a la generació dels avis o anterior. Els nostres pares es reparteixen per igual les tasques, però en el cas dels avis no passa així.
  • Antigament la dona no podia fer moltes coses que ara sí que pot, votar, posar el seu nom a un llibre, un invent… no ho trobem just.
  • HEM DE TREBALLAR EN EQUIP, UN DIA CUINA LA MARE I UN ALTRE EL PARE.
  • Tots i totes hem d’ajudar cada dia! Som un equip!
  • Els nois i les noies haurien de poder anar vestits com volen, jugar al que els hi agrada… sense comentaris ni burles d’altres persones.
  • És injust que les dones no tinguin temps per elles mateixes.
  • NO m’agrada que em toquin i que em diguin coses les persones que no conec.
  • AL meu germà sempre li diuen què és fort o machote i a mi guapa i no m’agrada.
  • Maquillatge per tapar com som de veritat.
  • Ens vestim com ens diuen
  • El meu cos no és teu
  • No és no.
  • Jo decideixo que faig amb el meu cos.

Per treballar tot el que hem dit, hem construït aquest gran mur fet amb caixes que vosaltres heu creat. Dins de cada caixa heu representat una opressió, un fet que no ens agrada i que cal continuar treballant i posant consciència per canviar-ho.

Per acabar, dir-vos que quatre de les caixes estan exposades a Can Castells Centre d’Art juntament amb la resta d’escoles de Sant Boi.

Entre tots i totes podem canviar-ho!!

Ara, per acabar, trencarem el mur del Benviure. Necessitarem 3 infants per aula i ens posarem fent sis fileres, de manera que els petits quedin davant i els grans darrere. Els de darrere acompanyen als de davant sense fer força, només fent el gest fins que les primeres de la fila empenyin, per trencar el mur.