8M

El 8 de març es commemora el Dia Internacional de les Dones per reivindicar els drets de les dones i des de l’escola ho volem continuar treballant per construir una societat més igualitària.

En el marc del Seminari de Coeducació i Perspectiva de gènere del C.R.P del Baix Llobregat 3, s’ha preparat una iniciativa  per a tots els centres educatius de cara a la jornada del 8M.

Aquest curs la proposta s’ha centrat a reflexionar i visibilitzar les diferents opressions a les quals estan sotmeses les nenes i les dones, vehiculades a través dels estereotips, els mandats de gènere i els diferents tipus de violències. Des de l’escola Benviure també creiem que ho hem de continuar treballant.

Els diferents grups hem elaborat la proposta a partir de visionaments de vídeos i la posterior conversa en comú. També hem fet una proposta plàstica creant murs que simbolitzen els obstacles amb els quals es troben les dones al llarg de la seva vida.

Us animem a entrar a l’escola per veure els murs dels diferents grups a partir del dia 7 a la tarda fins al  13 de març.

També farem un Taller per a les famílies, professorat i monitoratge de l’espai del migdia  per reflexionar al voltant de la sexualitat, el gènere i les violències. La sexualitat forma part de tot el cicle de la vida de les persones i és important que parlem amb les criatures. Però… estem preparades?

En coordinació amb Can Castells Centre d’Art de Sant Boi, s’exposarà una mostra física i una de digital de les produccions dels diferents centres educatius. A més s’oferirà la proposta a través d’un taller participatiu, obert al públic, al centre d’art en el marc del dia 8 de març i es farà una inauguració de l’exposició el dia 12 de març , que s’ubicarà a la sala Bertol Brech del CCCA.