Les llavors dels valors

Durant la setmana del 30 de gener al 3 de febrer hem fet una dinàmica molt especial que ha sorgit com fruit d’un treball que ja va començar el passat mes de juliol.🗓

Nosaltres, com a mestres, encara aprenem i estudiem, i molt!! Intentem millorar en la nostra feina perquè els infants gaudeixin amb nosaltres, visquin l’escola com una experiència agradable i tinguin una educació de qualitat.

Per això, durant el passat mes de juliol, vam fer una formació anomenada, Gestió Positiva de Conflictes, amb la nostra companya Mireia Seró, una gran professional que ens va ajudar molt i amb la que estem molt agraïdes.

En aquesta formació, la Mireia, ens va ajudar a descobrir i a establir quins eren els valors principals de la nostra escola. Entre totes vam consensuar que els conceptes més importants per nosaltres eren: Respecte, Autoestima, Seguretat, Felicitat i Responsabilitat.

Així doncs, a partir d’aquí, el claustre va començar a fer tot un seguit d’accions per intentar potenciar aquests valors en el nostre centre i en tota la nostra comunitat educativa.

Tot això està molt bé, clar que sí, però, com tothom sap, l’escola no som només el claustre, necessitàvem l’ajuda dels nostres infants. Per això, durant tota aquesta setmana passada vàrem treballar conjuntament amb els infants aquests valors.

Cada cicle ha treballat de forma individual un dels valors i, a més, tothom ha treballat de forma conjunta el valor del Respecte, d’aquesta manera, entre tots i totes hem desenvolupat una mica més el treball d’aquests 5 conceptes en la nostra escola.

Així doncs, a infantil es va triar la Felicitat i es va decidir que l’objectiu de treball fos: Entendre i expressar que és l’alegria i la Felicitat. A inicial es va triar l’Autoestima i els objectius a desenvolupar han estat: Conèixer-se i valorar-se a un mateix. Aprendre vocabulari positiu. A cicle mitjà es va decidir que la Responsabilitat era molt adient pel cicle i que l’objectiu seria: Ser conscients de la importància de ser responsables amb els altres. Pel que fa a cicle superior, es va triar la Seguretat i l’objectiu que es va decidir que podia ser adient va ser: Concretar acciones que transmetin seguretat.

Ho hem fet amb diferents dinàmiques adaptades a cada cicle i a cada valor. Ho podeu veure en el vídeo que hem preparat on us mostrem algunes de les activitats que hem fet i els productes que hem elaborat.

Ara bé, el treball del Respecte l’hem fet conjuntament i també ho podeu veure en uns vídeos que hem preparat. Es tracta de petits clips de caràcter didàctic en els quals hem reflexionat i treballat per elaborar unes mostres d’allò que ens agradaria que succeís en els moments en què hi ha algun tipus de conflicte en les aules o a l’escola. L’objectiu comú d’aquesta activitat ha estat: Incloure la veu de l’alumnat en les dinàmiques de l’escola.

Esperem que tot el que us mostrem us agradi i que, en la mesura que vosaltres pugueu, també feu créixer les llavors que estem plantant perquè amb l’ajuda de tothom la nostra escola es transformi en un jardí ple de Respecte, Autoestima, Responsabilitat, Seguretat i Felicitat. Nosaltres seguirem treballant per fer-ho possible i us ho continuarem explicant i mostrant.

Recordeu que ens agrada molt i que ens fa molta il·lusió que ens feu comentaris perquè així podem parlar amb vosaltres i conèixer millor què penseu de tot allò que fem.

Cliqueu en les imatges i podreu veure tots els vídeos que hem fet sobre el respecte.

🌺🌺VÍDEO D’INFANTIL🌻🌻

💮☺VÍDEOS DE CICLE INICIAL☺🏵

☺😜VÍDEOS DE CICLE MITJA😜☺

😎👍VÍDEO DE CICLE SUPERIOR👍😎

Cliqueu en aquesta imatge i veureu la resta d’activitats que hem fet sobre la resta de valors.

Aquí teniu un extra de superior, al cicle els hi agrada fer vídeos i n’han fet un perquè vegueu la seva feita. Cliqueu en la imatge per veure’l.

Fins a la pròxima!!

1. Flora Canadell

QUE IMPORTANT EL TREBALL REALITZAT SOBRE ELS VALORS DE LA NOSTRA ESCOLA, AMB ELS NENS I NENES!
    PARES I MARES, DESITGEM QUE SIGUIN COMPARTITS TAMBÉ PER TOTS VOSALTRES!!!
    QUE BONIC QUE HA QUEDAT EL MUNTATGE… GRÀCIES TON!