Guimermàgics

Des del curs 2019-2020 l’escola participa en el projecte escolar POEFA, amb accions innovadores de suport i reforç per a la reducció i la prevenció de l’abandonament escolar prematur i el foment de la igualtat d’accés a una educació de bona qualitat en les etapes de primària i secundària obligatòria.

Aquest programa doncs té com a eix fonamental la reducció i prevenció del fracàs escolar i l’abandonament escolar prematur, mitjançant el suport als centres. Les actuacions que realitzem doncs, estan finançades pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançades pel Fons Social Europeu (FSE).

Els projectes innovadors amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat tenen com a objectiu ajudar els alumnes a desenvolupar les competències bàsiques mitjançant la personalització dels aprenentatges i la gestió del propi talent, des de la flexibilització metodològica, la selecció de continguts i el suport educatiu segons les seves necessitats i interessos.

El projecte de l’Àngel Guimerà, GUIMEREIX, s’emmarca en la millora general de la competència digital del nostre centre.
Un cop posat en marxa el moodle EIX de l’escola, es realitzaran formacions adreçades a l’alumnat de cicle superior per tal de treballar i implementar aquesta competència. A més, per tal de garantir el treball dins l’aula, es contactarà amb alguna empresa que ens doni la possibilitat de poder realitzar un préstec d’equipament informàtic per tal de fer-lo arribar a aquells alumnes que malauradament no disposen de cap dispositiu per poder treballar des de casa i de forma autònoma.

Les competències que es treballaran són:

C1: Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.
C5: Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.
C6: Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.
C8: Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.
C9: Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.
C10: Actuar de forma crítica, prudent i responsable, en l’ús de les TIC.