VISITA DELS BASTONERS DE MOLLERUSSA “ARREU”

Teníem moltes ganes de rebre la visita dels bastoners de Mollerussa!

Volíem sentir el repicar dels bastons i veure com ballaven. Ens van explicar en què consistia el ball de bastons i vam veure quina era la seva vestimenta. Van portar per tots i totes faixes i camalls amb cascavells, ens va agradar molt posar-nos-els, i ens van ensenyar diferents tipus de cops.  A l’escola Siloé ens havíem preparat un petit ball que vam fer tots plegats per finalitzar la visita i com que estàvem força animats encara vam fer un passadís ben llarg per passar sota els bastons.

Vam gaudir moltíssim! Gràcies bastoners!

Si cliqueu a l’ENLLAÇ podeu veure un recull de fotografies!

Treballem amb els imants

El grup 2 i 3 ens vam ajuntar per realitzar aquesta activitat de STEAM que els hi va agradar molt. Primer vam explicar què era un imant i per a què serveix. Vam provar amb diferents objectes a veure si s’imantaven o no i vam comprovar que hi ha objectes, tot i que siguin de metall o metal·litzats, que no atrauen als imants. També vam veure que hi ha objectes que pesen molt i no es podien aixecar amb un imant i d’altres més petits que sí. Per últim vam provar de posar un clip al damunt d’un paper amb puntets de pintura i el vam moure amb el imant per tal de pintar el paper. Ens vam adonar que depenent de si l’imant era més potent o no, es movia més el clip o no. Vam aprendre molt.

Cous cous sensorial

Com a part del projecte SREAM, vam experimentar amb el cous cous. El primer que vam fer va ser preparar els ingredients i mesurar les quantitats d’aigua i cous cous que es necessitava. Després vam posar a bullir l’aigua per fer el cous cous. Ja que volíem que fos de colors, l’alumnat va escollir els colors que els hi van agradar i els vam barrejar amb l’aigua calenta abans de posar el cous cous. Després vam afegir el cous cous i vam esperar a que estigués fet. Una vegada es va refredar, vam poder començar a experimentar amb els sentits. Els hi va agradar molt sensacions que els ho donava ja que deien que els hi feia pessigolles a les mans. A continuació us passem l’enllaç per si voleu veure tot el procés: Cous cous sensorial

Pinyes i… Pinyons!

Bon dia famílies,

Al grup 1 van arribar un plec de pinyes però també de pinyons! Hem observat com és aquest fruit de la pinya i hem ficat tots els sentits: si els movem a prop de l’orella, podem sentir com es mouen algunes, si les olorem fan olor a bosc, i si les obrim… tenen un gust ben bo!

Després d’aquesta experimentació, vam decidir provar de germinar-les amb diferents pinyons, un paper de cuina, aigua i paper d’alumini. Què creieu que va passar?

Si entreu en aquest enllaç podreu veure les fotos.

Fem de Picassos

A Educació Artística hem estat aprenent coses sobre Picasso i vam crear la nostra pròpia obra d’art.

Participem en la Marató de lectura en veu alta

Bon dia famílies,

Com ja sabeu el passat dimarts 23 d’abril vam anar a Mollerussa per participar en la Marató de lectura en veu alta. Entre totes i tots vam explicar en conte Maquinaigües, el qual explica la història d’un nen i el seu amic, un ninotet de drap que cau a l’aigua i ens explica per on passa el ninotet fins que el troba.

Mireu quin goig fèiem tots junts!

Si voleu poder mirar el vídeo del conte en aquest ENLLAÇ.

CAMINADA DIA DE L’ACTIVITAT FISICA

El divendres dia 21 d’abril, vam anar a Mollerussa a fer la caminada pel dia de l’activitat física. A part de la nostra escola, hi havia més gent d’altres escoles i entitats.

Vam caminar fins al primer pont de la banqueta. Quan vam arribar al parc ens van donar pa amb xocolata.  Vam poder ballar  i després vam pujar cap  l’escola. Va ser un matí ple d’energia!

Activitats menjador (abril)

Durant aquest mes hem participat a l’activitat que ens ha proposat Colechef “El millor de cada casa” per conèixer la nostra ciutat. També hem fet activitats relacionades amb les fruites, decoració de Sant Jordi i hem gaudit d’estones de jocs i activitat física.
Llegeix més»