Història

L’any 1975 un grup de famílies de Mollerussa van constituir l’associació ACUDAM amb l’objectiu d’ajudar i donar respostes a les necessitats de les persones amb discapacitat intel·lectual de la comarca. Els primers esforços de l’associació es van encaminar en la creació d’una escola d’educació especial, a la que li posaren el nom de SILOÉ.

El setembre de 1975 es va iniciar el primer curs escolar en un xalet al mig de la població de Mollerussa amb quinze nens i nenes i tres mestres. Més endavant es va començar la construcció d’un nou centre a les afores de Mollerussa, a l’actual Parc de la Serra i es va fer el traspàs dels diferents serveis del centre a la Xarxa de Centres Públics d’Ensenyament de la Generalitat. El 12 de setembre de 1984 en Joan Guitart i Agell, Conseller d’Ensenyament va inaugurar l’edifici nou.

Des d’aleshores i durant tots aquests anys, l’escola ha anat desenvolupant programes educatius i projectes d’investigació i experimentació, incorporant nous professionals (mestres d’educació especial, logopeda, educadores) i augmentant les dotacions de recursos materials, tècnics, informàtics i de serveis específics.