Relaxació: Els Marracos girem al son de la lluna

Sabeu què fem en aquesta foto que apareix a la portada?

Nosaltres, els infants i la comunitat educativa de l’escola, l’anomenem “la relaxació”; i esdevé un espai i un temps molt integrat en les rutines dels nostres alumnes alhora que important.

Per què? Doncs perquè per la tipologia d’alumnes que conformen l’alumnat de l’escola, sovint hi ha situacions i moments on s’ha de dur a terme un canvi d’espai o d’activitat; i aquest canvi, que per moltes persones no ens suposa res, per a molts alumnes pot esdevenir un canvi difícil de preveure i de gestionar. Exemple: passar d’estar amb la monitora del menjador al pati, i canviar d’espai i de referent entrant a l’aula, amb la meva senyoreta.

Durant la jornada escolar, en concret després de l’horari de menjador i a l’inici de l’horari lectiu de tarda; utilitzem la relaxació com a hàbit o rutina habitual, de manera que els alumnes tenen assimilat la seqüència i les característiques de l’activitat, poden preveure què passarà, i descendeix el nivell d’angoixa i estrès que pot generar el canvi en si.

Al mateix temps, la relaxació es duu a terme en un espai diàfan, net, sense sobrecàrrega d’estímuls; amb la idea que convidi a entrar en un estat de relaxació i de benestar. És important ser curós amb l’ambient i tots els estímuls que en aquest tenen lloc; com poden ser; la música ambiental que se sent, l’olor d’encens o a olis essencials, entre d’altres.

La Classe dels Marracos som el grup-classe de l’escola amb els alumnes més petits d’edat; per aquest motiu, la nostra relaxació es converteix en un moment molt especial on ajudem als infants a gestionar les diferents emocions i canvis a través de les cançons de l’àlbum “Gira la lluna”, de Ferran Gallart Salas, que amb molta delicadesa i acompanyat de la veu de Carlota Llauradó, ens permet realitzar-ho. La fem estirats en una còmoda màrfega i coixins, amb una llum tènue, que convida a tancar els ulls i deixar-se emportar pel benestar i tranquil·litat que aporten els massatges i l’ambient. D’aquesta manera, sovint els “marraquets” que se senten més cansats acaben rendits en una petita i dolça migdiada.

Si voleu gaudir de la llista de reproducció que caracteritza la nostra relaxació, només cal que premeu el següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=upQmwtw98II&list=OLAK5uy_kb_U0pFulKis7YgSxoDq4HGUOCFQQkpGY

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *