CEEPSIR

Centres d’Educació Especial Proveïdors de Serveis i Secursos (CEEPSIR).

Els centres d’educació especial del sistema educatiu poden ser proveïdors de serveis i recursos per als docents d’escoles i centres d’educació secundària, amb la finalitat d’orientar i concretar les actuacions més ajustades a les necessitats educatives de l’alumnat i desenvolupar programes específics de suport a l’escolarització dels alumnes, sempre en coordinació amb els equips directius dels centres i els serveis educatius.

Enguany, amb els professionals que dediquen part de la seva jornada al CEPSIR, atenem 13 alumnes de 3 escoles de la ciutat.

El centres d’educació especial proveïdors de serveis i recursos (CEEPSIR)

Els professionals dels centres d’educació especial podem oferir suport als docents d’escoles ordinàries de la ciutat que el Departament determini. La finalitat d’aquest servei és orientar a aquests professionals en desenvolupar programes específics de suport a l’escolarització dels alumnes amb necessitats educatives especials en els seus centres, sempre en coordinació amb els equips directius i els serveis educatius.

Els alumnes que poden rebre suport del CEEPSIR són alumnes amb necessitats educatives especials, matriculats a l’escola ordinària, que han estat valorats per l’EAP.

Els recursos i suports intensius que ofereixen els CEEPSIR han de tenir com a finalitat  la millora dels aprenentatges dels alumnes i del seu comportament; així com promoure la seva autonomia i autodeterminació.

En la prestació del servei cal establir estratègies organitzatives i metodològiques que fomentin la implicació i l’aprenentatge dels equips docents i del mateix centre per millorar la qualitat de la resposta educativa dirigida a tots els alumnes. Per aquest motiu, juntament amb la planificació del suport, se n’ha de planificar la retirada progressiva.