Sortida Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya

Els alumnes de cicle superior hem anat al Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, a la ciutat de Terrassa, per complementar els conceptes i continguts treballats a l’àrea de coneixement del medi, tant natural com social i cultural.

La sortida estava orientada a la realització de dues activitats. D’una banda, vam poder experimentar i juga amb l’electricitat, les seves propietats i comprovar, a través d’activitats quins materials són conductor i quins són aïllants. A més a més, també vam comprovar com l’electricitat estàtica ens posava “els pèls de punta”, una activitat que va engrescar a tot l’alumnat.

D’altra banda, i aprofitant l’emplaçament del museu de la ciència de Terrassa, que s’ubica a l’edifici que antigament era una gran indústria tèxtil, vam gaudir d’una visita teatralitzada, on l’amo i diferents treballadors de la fàbrica ens van traslladar uns quants anys enrere per explicar com era el dia a dia d’aquella època, i sobretot, per reflexionar sobre les condicions i perills laborals, la discriminació de gènere i el treball infantil.

Aquesta visita ens ha permès reflexionar sobre l’evolució de la societat en diferents aspectes com la igualtat de gènere, els drets dels infants i les millores laborals aconseguides a base de molt sacrifici i coordinació dels treballadors i treballadores que van permetre millorar la societat i qualitat de vida.

Imatges de la sortida!