PLUJA DE LLIBRES !

Des  de la Unitat d’Atenció a la ciutadania (UAC) proposen a l’Aula Hospitalària  dinamitzar alguns espais de l’hospital per convertir-los en entorns  acollidors que convidin a la lectura. Les propostes de l’alumnat els han omplert de colors.  A continuació us ho expliquen i… si cliqueu la imatge podreu veure un petit reportatge del procés.

Avui m’he trobat amb un dia especia, va entrar una professora a la meva habitació de l’hospital i em van proposar de fer una activitat, explicant-me que durant uns dies els nens i nenes de l’aula hospitalària (escola/institut hospital), van organitzar un exercici per fomentar la lectura. Com a mi m’agrada molt llegir, em vaig animar a participar-hi. Consistia en pintar a un vidre, a l’entrada principal de l’hospital, la paraula LLIBRES en diferents idiomes, posant-les en vertical i horitzontal de forma que es connectin entre si.  A més també vam penjar pàgines de llibres al sostre.
Una de les propostes que dono per entretenir als nens i nenes hospitalitzats/hospitalitzades és fer un Club de Lectura. És a dir, escollir un llibre que a tots i totes ens agradi, i en grup començar a llegir-ho en veu alta. Tot això amb l’objectiu que cadascú doni la seva opinió respecte al llibre llegit prèviament, i així, conèixer els gèneres literaris preferits del grup.   Mireia (15 anys)

Aquesta activitat consistia a fer un raconet de lectura molt mundial escrivint la paraula llibre en diferents idiomes com català, castellà, anglès, àrab o xinès. Vam començar fent una pluja d’idees per saber com ho podíem fer i amb pàgines d’un llibre antic vam fer un efecte perquè sembles que les pàgines estiguessin volant. L’activitat va ser molt xula i divertida.    Leire(13a)

Ahir vam baixar a la planta 0. Vam pintar  una paret  al costat de l’entrada. El que més em va agradar va ser quan vaig escriure  paraules en diferents idiomes. Vaig baixar amb l’ascensor  amb  la Roser. Em va deixar  pujar  a la  màquina  que portava  mentre  m’arrastrava,  va anar  super ràpid.  Vam veure  una miqueta  del sotan perquè em vaig deixar la jaqueta. Quan vam acabar d’escriure les paraules semblaven art.    SIRAJ (9 anys)

JO DONAVA ELS FULLS DE LLIBRE I EL “CELO” A LA ROSER QUE ELS  PENJAVA AL  SOSTRE. DESPRÉS DONAVA LES TISORES PER  TALLAR  EL FIL.    DAREK (7 anys)