Xerrada d’ACNUR: escoltem les persones refugiades

En Mamadou ens va visitar a la nostra escola per explicar-nos la seva situació com a immigrant refugiat a Espanya. El fet de ser refugiat significa que no podia tornar al seu país per por.

Va intentar fugir en pastera i el van estafar, a ell i a més companys, dues vegades. A la fi va sortir de Guinea amb por, ja que estava amenaçat de mort.

Després d’un temps es va instal·lar a Madrid, fins que va conèixer una ONG que treballa per a aquestes persones i els ajuda a començar una vida digna amb drets i a fer tot el tema de papers per poder estar a Espanya.

En aquests moments viu a Barcelona amb la seva família i estan bé, però el tema dels papers el posa nerviós perquè a mesura que passa el temps s’han d’anar renovant. Malauradament, fins i tot amb l’ajuda, el procés és molt, molt i molt lent.

Paco Ortuño Castro (alumne de GES 2).