Documentació Estratègica del Centre

Projecte educatiu de centre (PEC)
El PEC (Projecte Educatiu de Centre) és un document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics, els principi organitzatius i el projecte lingüístic i, per tant, és el marc en què s’ha de basar tota la intervenció educativa del centre.
El PEC defineix la identitat i el caràcter propi del centre tenint en compte la realitat del context en què actuem, es presenta amb caràcter obert i flexible i està alineat amb el Projecte de Direcció, el Projecte Curricular de Centre, les Normes d’Organització i Funcionament de Centre, la Programació Anual de Centre, el Pla d’Acció Tutoria i el Pla Lingüístic de Centre.

Normes d’organització i funcionament del centre (NFOC)
Les Normes d’Organització i Funcionament del Centre, que formen part del projecte educatiu, és el document que recull de manera ordenada els preceptes que regeixen la nostra organització i les interrelacions de la vida escolar: explicita l’estructura; defineix els vincles; recull les funcions, els drets i els deures dels diferents sectors que formen l’escola; fixa els procediments; adapta la normativa general a la nostra realitat i estableix l’específica pel nostre centre.

Projecte de direcció 2022_2026 (PdD)
El Projecte de Direcció és el document que ordena el desplegament i l’aplicació del PEC per al període de mandat de la direcció. En ell es concreta l’estructura organitzativa i inclou els indicadors, derivats dels que estableix el PEC, que han de sevir per avaluar l’exercici de la direcció.

MAC. Memòria Anual de Centre
Conté l’avaluació de l’assoliment dels objectius previstos en la programació general anual. És el document que reflecteix la valoració de la programació general del centre, reflecteix el grau d’assoliment dels objectius plantejats i dels resultats.

PGA. Programació General Anual del Centre
La Programació General Anual del Centre és l’instrument de gestió del centre que, en el marc del Projecte de Direcció, recull tots els aspectes relatius a l’organització i funcionament del centre, concretant i sistematitzant els objectius operatius les qüestions prioritzades del centre per a aquest curs escolar.

Pla d’Acció Tutorial (PAT)
És el document dels principis i les actuacions que el sistema educatiu desplega per a donar resposta a les necessitats educatives de cada persona. En el seu articulat, situa la Tutoria d’entre les funcions de tots els docents i la identifica com l’acció que ha d’assolir la implicació dels alumnes en el seu procés.

Projecte lingüístic de centre (PLC)
El seu objectiu és oferir estratègies i recursos per millorar el desenvolupament de la competència comunicativa mitjançant la promoció, l’aprenentatge i que es visualitzin a la vida del nostre centre. Volem potenciar la lectura, l’esforç de produir, l’esforç per comprendre i l’atenció a la forma de produir i comprendre.

Pla d’estratègia digital
L’EDC és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’Educació Digital de Catalunya, on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

Pla de comunicació
És el document que recull els objectius, les estratègies, els recursos i les accions que realitza el centre amb la finalitat de facilitar, a la comunitat i a l’entorn, la difusió dels seus propis propòsits, tasques i activitats.

Pla d’acollida
El Pla d’Acollida pretén recollir totes les actuacions que permeten incorporar l’alumnat i els professionals que arriben al centre a la vida i a la dinàmica del funcionament d’aquest.