Recollida de signatures contra el tancament de línies a l’escola pública

En resposta al tancament de dues línies d’Infantil 3 a les escoles L’Eramprunyà i Salvador Lluch de Gavà, la Coordinadora de Mares i Pares per l’Escola Pública de Gavà ha iniciat una campanya de recollida de signatures. Aquesta iniciativa té com a objectiu protestar contra la decisió de la Generalitat de suprimir aquestes línies, que reduirà l’oferta educativa a les escoles públiques de la ciutat.

L’eliminació d’aquestes dues línies d’Infantil 3 suposarà que només hi haurà set línies disponibles a les escoles públiques de Gavà, enfront de les deu que oferirà l’escola concertada. Aquesta decisió deixa el municipi en una situació d’excepcionalitat, ja que és l’únic municipi del Baix Llobregat que no pot garantir places públiques per a tots els infants del municipi.

El Departament d’Educació, amb les seves retallades, fa anys que afavoreix els centres privats-concertats en detriment dels públics, el que suposa un greuge per a les famílies, especialment les que tenen més dificultats econòmiques, i potencia la segregació escolar. Per equitat, igualtat i perquè l’accés a l’educació pública és un dret, reclamem que es reverteixi aquesta situació.

El CFA Gavà s’ha unit a aquest moviment i ha habilitat la seva consergeria com a punt de recollida de signatures, oferint un espai per a tots aquells que desitgin sumar-se a aquesta causa en defensa de l’escola pública.

Cap tancament de línies públiques! Cap recurs menys als centres públics!