Nou protocol covid

Quarentena i TAR covid escolar

Estimat alumnat us fem arribar els canvis en algunes de les mesures per la pandèmia de covid-19.

Des del CFA Gavà us recomanem que sempre que tingueu algun dels símptomes compatibles amb la covid-19 no assistiu al centre.

• L’alumnat que hagi estat positiu per covid-19 en els darrers tres mesos (independentment del seu estat vacunal) no s’hauran de fer TAR (test d’antígens ràpid).
  • L’alumnat i professorat que presentin simptomatologia compatible amb la covid-19, cal que es facin una prova diagnòstica. Aquestes persones no podran assistir al centre fins que no tinguin el resultat: si són positives s’hauran d’aïllar i si són negatives podran tornar al centre un cop hagin millorat els símptomes (en què cal haver estat 24 hores sense tenir febre).
  • Les persones immunitzades que són contacte estret, queden exemptes de fer quarantena, si bé han de reduir la seva interacció social i estar amatents a l’aparició de qualsevol dels símptomes esmentats en el protocol. Es recomana que no tornin a l’aula fins que no disposin del resultat negatiu del TAR sempre que no presentin símptomes.
  • El període de quarantena (per contacte estret) i el període d’aïllament (per positivitat) en persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus passen de 10 a 7 dies.

Podeu consultar tota la informació sobre el protocol de gestió de casos covid als centres educatius a la pàgina de canalsalut.