Explorant Gavà a través de la literatura catalana i la tecnologia

Ahir, l’alumnat de GES 2 i COMPETIC inicial del CFA Gavà va fer una ruta literària per la ciutat de Gavà. La ruta, preparada per ambdós grups, va seguir els carrers amb noms d’escriptors i va permetre treballar les matèries de COMPETIC i de literatura catalana d’una forma diferent i engrescadora alhora que va apropar alumnes de dos ensenyaments diferents.

Els alumnes de COMPETIC inicial van preparar la ruta utilitzant Google Maps i van guiar als seus companys de GES 2 a través dels diferents carrers. Arribats a cada punt de la ruta, els alumnes de GES 2 explicaven qui era l’autor indicat al carrer i llegien un fragment d’una de les seves obres literàries. Tot seguit, enganxaven a la paret un codi QR que tothom pot llegir amb el seu dispositiu mòbil.

La ruta literària va començar al Passeig Joan Maragall, on es va recitar un fragment de “La sardana”, i va continuar pel carrer d’Àngel Guimerà, on es va llegir un fragment de “Terra Baixa”. Els alumnes van continuar la ruta pel carrer de Santiago Rusiñol, on van llegir un fragment de “L’auca del Senyor Esteve”. La ruta va acabar quan van arribar al carrer Ramon Muntaner, on van llegir un fragment de “La crònica de Ramon Muntaner”. L’única escriptora que té un nom a un carrer de Gavà és Montserrat Roig, però com que aquest carrer és molt lluny, no s’hi va arribar, tot i que sí que se’n va llegir la biografia i un fragment d’una de les seves obres.

La ruta va ser una manera de connectar la literatura catalana i la informàtica mentre fèiem una passejada agradable per Gavà. Al mateix temps, els alumnes van poder conèixer companys nous del centre amb qui mai havien coincidit.

Si vosaltres també voleu gaudir d’aquesta ruta, podeu escanejar el codi QR que trobareu tot seguit amb el vostre lector de codis QR. Desplaceu-vos amb el mapa de Google Maps i arribeu a tots els carrers, allà trobareu enganxats a la paret els codis QR preparats i llegireu els fragments de les obres seleccionades per a cada lloc.

Ruta literària del CFA Gavà