Explorant els nutrients: ciència ciutadana a l’aula

Els alumnes del mòdul d’Educació per a la Salut del CFA Gavà van fer l’última setmana de març una activitat per comprendre millor els nutrients que hi ha als aliments que consumeixen diàriament. Per això, van fer servir Yuka app una aplicació de mòbil per escanejar codis QR d’aliments del supermercat i contestar preguntes sobre la quantitat i qualitat nutritiva d’aquests aliments.

Mitjançant aquesta activitat l’alumnat va poder aplicar els coneixements de nutrició que havien après en un context real, connectant conceptes teòrics amb una situació real de la vida quotidiana. Van poder identificar nutrients com proteïnes, glúcids, greixos i minerals en aliments.

De segur que aquesta activitat servirà als nostres alumnes per trobar alternatives alimentàries saludables que podran incorporar a la seva dieta.