Ensenyaments al CFA Gavà (II): informàtica

Informatica CFA Gavà

Seguint amb els ensenyaments de la branca transprofessional avui parlem de la informàtica al CFA Gavà. Els aprenentatges d’informàtica que impartim tenen com a objectiu facilitar l’adquisició de la competència digital. Són oficials i l’assoliment permet obtenir una acreditació ACTIC COMPETIC.

Continguts 📗

Al centre oferim quatre nivells diferents d’informàtica: COMPETIC inicial, COMPETIC 1, COMPETIC 2 i COMPETIC 3. Al llarg d’aquests cursos treballem vuit competències diferents de l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.

• C1: Cultura, participació i civisme digital.
  • C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
  • C3: Navegació i comunicació en el món digital.
  • C4: Tractament de la informació escrita.
  • C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment.
  • C6: Tractament de la informació numèrica.
  • C7: Tractament de les dades.
  • C8: Presentació de continguts

Cada curs presenta una distribució diferent de competències. El nivell inicial d’informàtica (COMPETIC inicial) s’adreça a les persones adultes que volen assolir un domini bàsic de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). La resta de nivells d’informàtica (COMPETIC 1, 2 i 3) van adreçats a aquelles persones que ja tenen uns coneixements bàsics del funcionament de l’ordinador i dels programes més bàsics, i que volen aprofundir en les diferents competències ofertes.

Quadre de competències per nivell.
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
COMPETIC inicial X X X
COMPETIC 1 X X X
COMPETIC 2 X X X X X X X X
COMPETIC 3 X X X X X

Accés als ensenyaments 🎓

Podeu accedir a aquests estudis si sou més grans de divuit anys o si els compliu durant l’any natural en què s’inicia la formació. Recomanem un bon nivell de llengua catalana i el certificat d’estudis Primaris o Graduat d’EGB.

Per tal de situar-vos en el nivell de COMPETIC (inicial, 1 o 2) d’acord amb les vostres competències, si no teniu una acreditació prèvia, en el moment de la preinscripció us farem una prova de nivell al centre.

Per cursar un nivell de COMPETIC 3, però, haureu d’haver superat prèviament el curs de COMPETIC 2 o haureu d’estar acreditats amb el certificat d’ACTIC mitjà.

Matriculació i avaluació 🖊

Per cursar els cursos COMPETIC inicial, COMPETIC 1 i COMPETIC 2, la preinscripció i matrícula s’ha de fer d’acord amb els terminis marcats al principi del curs escolar. En canvi, la matriculació per a les diferents competències del COMPETIC 3 són trimestrals i es podrà escollir matricular-se d’un, dos o tres trimestres. Les dates d’inscripció es publicaran prèviament en aquesta pàgina web.

Els certificats de superació dels ensenyaments COMPETIC 1, COMPETIC 2 i COMPETIC 3 són equivalents als certificats ACTIC elemental, mitjà i avançat respectivament. Per aconseguir aquesta acreditació, haureu de completar i superar un projecte relacionat amb les competències que ja haureu treballat. Per obtenir l’acreditació de COMPETIC 3 hi haurà prou d’haver superat dues de les tres competències ofertes al curs.

Durada dels cursos 🗓

Els nivells de COMPETIC inicial, COMPETIC 1 i COMPETIC 2 tenen un caràcter anual de setembre a juny. Els cursos de COMPETIC 3 s’ofereixen en modalitat trimestral.

• COMPETIC inicial: té una durada de 105 hores amb sessions de 3 hores setmanals. COMPETIC 3 semipresencial
• COMPETIC 1: sessions de 3 hores setmanals amb una durada total de 105 hores.
• COMPETIC 2: curs de 140 hores de durada repartit en dues sessions setmanals de 2 hores cadascuna.
• COMPETIC 3: curs de 105 hores de durada. A partir del curs 2022-2023 fem COMPETIC 3 en format semipresencial.

La concreció dels horaris varia cada curs. Per tal de conèixer els horaris actuals podeu adreçar-vos a l’agenda o contactar amb la secretaria del centre en horari d’atenció al públic.

Continuïtat ➡

Un cop assolit un nivell podeu continuar amb el nivell següent obtenint el corresponent certificat d’assoliment ACTIC COMPETIC. Per aconseguir el nivell de COMPETIC 3 heu d’assolir dues de les competències oferides en aquest curs, com a mínim, encara que podeu arribar a cursar totes les competències si així ho desitgeu.

Si voleu actualitzar els vostres coneixements, també podeu tornar a matricular-vos passats dos cursos des de l’última matrícula.

Normativa 📚

Resolució ENS/924/2014, de 23 d’abril, per la qual s’estableix el procediment d’avaluació i certificació dels ensenyaments de competència digital a l’educació d’adults (DOGC núm. 6614, de 2.5.2014).

Resolució de 14 de juny de 2016, de modificació de la Resolució de 19 de juny de 2012, per la qual s’estableixen els currículums dels ensenyaments d’informàtica d’aplicació a la xarxa de centres i aules de formació de persones adultes dependents del Departament d’Ensenyament i els centres municipals autoritzats pel Departament.

Ordre PRE/206/2017, de 4 de setembre, de reconeixement de l’equivalència entre els certificats de competència digital de l’educació de persones adultes (COMPETIC) i els certificats d’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) (DOGC núm. 7450A, de 7.9.2017).

Resolució ENS/447/2018, de 12 de març, de modificació de la Resolució ENS/924/2014, de 23 d’abril, per la qual s’estableix el procediment d’avaluació i certificació dels ensenyaments de competència digital a l’educació d’adults (DOGC núm, 7580, de 16.3.2018).

Si necessites més informació sobre aquest curs o altres dels que fem al CFA Gavà pots contactar amb nosaltres a:

🏦 CFA GAVÀ – c. Sarrià, 5 – 08850 Gavà
☎ 936620704
a8062471@xtec.cat

📢 Les preinscripcions per al curs 2022-2023 comencen el 21 de juny.

Altres articles de la sèrie ➕