Descobrim la Gràcia del 1900 amb l’Associació d’Alumnes

Gràcia del 1900

La setmana passada vam fer la ruta Gràcia 1900. L’aparador burgès d’un barri obrer amb les guies del Museu d’Història de la ciutat de Barcelona, organitzada per l’Associació d’Alumnes.

Vam iniciar l’itinerari al Park Güell, on les famílies més riques de la ciutat es van construir les seves magnífiques mansions envoltades de natura per tal de fugir de les males condicions de vida de la ciutat vella sobrepoblada. Vam anar baixant fins arribar a l’antiga vila de Gràcia, on entre edificis monumentals també podem trobar les cases dels obrers, situades prop de les fàbriques on treballaven en pèssimes condicions laborals.

Les explicacions de les guies ens van servir per entendre el context d’aquell tombant de segle, caracteritzat per unes desigualtats extremes contra les quals els obrers van haver d’organitzar-se i lluitar per aconseguir alguns dels drets de què encara ara gaudim.

Una gran experiència que ens va servir per veure aquest barri de Barcelona amb uns altres ulls, apreciar la bellesa de les cases dels burgesos, però comprendre a costa de què i de qui es van construir.