PEZ – Què pretenem?

4.1. Objectius institucionals

1. Establir i mantenir relacions sistemàtiques de coordinació i col·laboració amb totes les entitats i institucions que per les seves característiques incideixen en la dinàmica escolar.
  2. Participar en activitats culturals i educatives promogudes per la Diputació, Serveis Educatius, Camps d’aprenentatge, altres entitats i en totes les altres activitats que el Pla Anual de Zona cregui adients.
  3. Programar activitats que apropin la ZER a la comunitat: exposicions, xerrades, conferències, etc.
  4. Vetllar per una relació fluïda i cordial entre la comunitat educativa i les institucions públiques municipals, comarcals i el Departament d’Ensenyament.
  5. Mantenir i potenciar les trobades amb les altres ZER’s de la província de Girona per rebre i fer aportacions adreçades a la millora de les escoles rurals.
  6. Mantenir la coordinació amb els instituts d’ensenyament secundari i amb les Escoles Bressol, si s’escau.
  7. Vetllar pel benestar de l’alumnat de les nostres escoles assistint a les reunions convocades per sanitat, serveis socials i altres serveis externs.

4.2. Objectius pedagògics

1. Utilitzar metodologies que desenvolupin i permetin assolir el nivell de competències bàsiques d’acord amb les capacitats de cada alumne.
  2. Afavorir l’ús d’estratègies que permetin a l’alumnat assolir el grau de seguretat afectiva i emocional que correspon al seu nivell maduratiu.
  3. Potenciar la vessant afectiva, emocional i social de l’alumnat.
  4. Treballar d’acord amb uns hàbits i normes que portin a l’alumnat cap a una autonomia personal i cap a la col·laboració amb el grup social.
  5. Fomentar en l’alumnat una actitud curiosa, crítica i investigadora.
  6. Orientar i ajudar als alumnes en l’aprenentatge dels valors: la Pau, la convivència, la solidaritat, la tolerància, la no discriminació, la llibertat, el respecte, la responsabilitat, etc.
  7. Afavorir el treball dels projectes interdisciplinaris com a part integrant del currículum a tot l’alumnat de la ZER.
  8. Potenciar el coneixement del medi que ens envolta i fomentar-ne el sentiment de protecció i cura.
  9. Fomentar l’escolarització inclusiva de tot l’alumnat, atenent les seves necessitats educatives específiques i la seva situació personal.
  10. Integrar les tecnologies per l’aprenentatge i el coneixement (TAC) en el procés educatiu i en l’avaluació de les diferents àrees del currículum (Competència digital).
  11. Potenciar la utilització dels diferents llenguatges de comunicació: oral, escrit, corporal, musical, visual, plàstic, matemàtic, audiovisual,…

4.3. Objectius de relació amb la comunitat educativa

1. Aconseguir que els mestres, pares i alumnes participin en la gestió de la ZER de forma adequada segons les seves competències mitjançant el Consell Escolar de la ZER i el Consell Escolar de cada centre.
  2. Mantenir una relació cordial i fluïda amb tots els sectors de la comunitat educativa.
  3. Fomentar la participació i la implicació de tots els membres de la Comunitat Educativa en les diferents activitats escolars.
  4. Implicar les famílies en l’educació dels seus fills i en la dinàmica escolar.
  5. Revisar, sempre que calgui, els acords recollits a la carta de compromís entre la ZER i les Famílies.

4.4. Objectius d’organització, funcionament i gestió de la ZER

1. Revisar i actualitzar la documentació de ZER quan sigui necessari, per tal que s’adeqüin al nou marc legal.
  2. Agilitzar la gestió escolar concretant, planificant i temporalitzant les tasques, establint les funcions de cadascun dels membres.
  3. Organitzar els equips de cicle i les comissions per tal d’elaborar els projectes i les programacions necessàries pel desenvolupament de la ZER.
  4. Avaluar del funcionament dels claustres, cicles, comissions, etc., per tal d’incorporar canvis i millores en el nostre funcionament.
  5. Fomentar, sempre que es pugui, l’intercanvi d’experiències amb altres ZERs i/o escoles.
  6. Definir els canals formals que permetin que totes les escoles i els mestres itinerants actuïn de forma coordinada.
  7. Potenciar l’intercanvi d’experiències, recursos, materials, etc., entre el professorat de la ZER.
  8. Promoure la formació permanent del professorat.
  9. Acceptar i valorar les normes d’organització i funcionament de la ZER.
  10. Executar una gestió econòmica transparent.
  11. Vetllar per la coordinació i el bon funcionament de la ZER en tots els seus aspectes.

4.5. Objectius de Convivència

1. Afavorir el compromís de l’alumnat envers la definició de les normes i la convivència als centres de la ZER.
  2. Fer que siguin acceptades i valorades les normes de convivència i el respecte a la diferència de tots els membres que formen part de la comunitat educativa.
  3. Afavorir un clima de treball positiu i engrescador.
  4. Preveure les desigualtats econòmiques, culturals i d’aprenentatge i prendre les mesures adients.
  5. Procurar que les decisions d’escola es prenguin per consens amb una implicació i compromís per part dels mestres.
  6. Aconseguir que els claustres siguin un lloc de debat, diàleg i intercanvi d’eines pedagògiques, idees i recursos didàctics.
  7. Promoure activitats de lleure i reunions fora de l’àmbit estrictament professional per tal d’afavorir la cohesió de grup.