PEZ – Qui som?

Principis d’identitat

La ZER Les Salines depèn orgànicament de la Generalitat de Catalunya, Departament d’Ensenyament, Serveis Territorials a Girona, per tant també es regeix per la Llei Educativa de Catalunya (Catalunya. Llei 12/2009, de juliol, d’educació (DOGC, núm. 5422).

Segons la Llei Educativa de Catalunya, l’escola pública catalana es defineix com a inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat.

La Llei, també regula el règim lingüístic del sistema educatiu a fi de garantir la normalització lingüística del català. Així, es proclama que el català, com a llengua pròpia de Catalunya, és la llengua normalment emprada com vehicular i d’aprenentatge en el sistema educatiu.

A la ZER Les Salines pensem que la finalitat de l’educació és proporcionar les competències bàsiques (coneixements, habilitats i actituds) als alumnes que els hi permetin assegurar el seu desenvolupament personal i social.

La darrera Llei d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya proposa un ensenyament basat en les competències bàsiques. La ZER Les Salines, seguint aquest enfoc educatiu i a partir d’una reflexió realitzada per tot el claustre de mestres, vol que en l’educació dels nostres alumnes s’adquireixin les eines necessàries perquè esdevinguin persones capaces de:

• Ser i actuar de manera autònoma, amb autoestima i confiança per tal de ser feliços.
  • Pensar i comunicar-se amb esperit crític.
  • Descobrir i tenir iniciativa.
  • Conviure mostrant respecte vers els altres, aplicant uns valors i uns hàbits saludables comuns per a tots.
  • Habitar el món, mostrant coneixement i implicació en el lloc on es viu.
  • Utilitzar els coneixements en diferents contextos i situacions.