Departament d'Ensenyament

Revista El Formiguer

Galeria fotogràfica

Qui hi ha?

2 convidats anònims en línia.

Sou un convidat/da anònim.

Reutilització de llibres

Benvolgudes famílies,

Com ja es va informar en una comunicació anterior, aquest any, arrel de la posada en marxa del nou sistema curricular, alguns dels llibres que actualment s’utilitzen en el Centre quedaran descatalogats i per tant us demanaríem, en la mida que sigui possible, que deixeu en el Centre els llibres del curs que acaben de cursar els vostres fills.

Per tant enlloc de passar-los, com feu algunes de les famílies, a alumnes d’altres cursos, és millor que aquest any els deixeu al Institut per tal de poder garantir la continuïtat dels llibres fins ara utilitzats, que seran compartits pels alumnes i així poder estalviar el cost de compra de nous llibres a les famílies.

Els llibres que aniria molt be que deixéssiu al Centre són (els marcats amb una creu):

1r ESO 2n ESO 3r ESO 4t ESO
Matemàtiques X X X X
Visual i Plàstica X X
Tecnologia X X
Castellà X
Català X
Informàtica X

Els podeu deixar el mateix dia 19 de juny o be el dia de recollida de notes. Pels alumnes que hagin d’examinar-se al setembre, els poden deixar el mateix setembre.

Resultats del DELF escolar 2015

Enviada per admin el 02/Jul/2015 - 13:13

És el segon any que el nostre centre participa en les proves del DELF Escolar. Aquest any, s’hi van presentar 7 alumnes de francès de 4t d'ESO.

TEATRE EN L'EDUCACIÓ

Enviada per admin el 28/Mai/2015 - 10:51

Activitat subvencionada per l'AMPA del SES Manuel Carrasco i Formiguera

Com cada curs l'institut, amb la Fundació AC Granollers, realitza una activitat de teatre als diversos cursos de l'ESO. Les representacions es fan al Centre Cívic la Fonteta.

Aquestes obres de teatre pretenen que sigui una eina de treball que ajudi a reflexionar i a provocar el debat sobre temes i interessos que preocupen als nois i noies d’aquesta edat.

Programa Joves i Ciència 2015

Enviada per admin el 18/Mai/2015 - 11:51

Carla Torrent de 4t B

seleccionada per participar a la 8a edició del

Programa Joves i Ciència 2015.

La selecció de la Carla, entre un gran nombre d'estudiants inscrits de tot Catalunya, ha estat entre els millors alumnes de Catalunya pel que fa a les capacitats extraordinàries  per a les Ciències. Dins el programa Joves i Ciència la Carla treballarà a l'àmbit de Biomedecina, concretament en un projecte de 3 anys que consisteix en aïllar una molècula d'espígol (Lavandula) que creuen que bloquejarà l'acció d'una proteïna que és una de les responsables de l'Alzeimer. Resumint, buscarà un medicament per poder tractar l'Alzeimer. Increïble!!, una alumna nostra, una companya vostra INVESTIGANT!! -i només té 16 anys!!-. Entrant en aquest projecte la Carla té assegurada una carrera de recerca científica al costat dels millors investigadors i científics.

MAUS, RELAT D'UN SUPERVIVENT, d'ART SPIEGELMAN

Enviada per admin el 14/Mai/2015 - 10:40

Aquest és el títol i l'autor del llibre que llegeix o llegirà els propers dies l'alumnat de 4t d'ESO del nostre institut. Forma part d'una exposició itinerant de les biblioteques públiques de Catalunya (durant els anys 2012 i 2013 n'ha visitat més de cent d'arreu de Catalunya i a partir de l'any 2014, ho fa a centres d'ensenyament, prèvia sol.licitud). És una iniciativa emmarcada en el Pla de Foment de la Lectura. A l'Institut la podrem veure fins a finals d'aquest mes de maig.

CLÍNIC DE FUTBOL AL CENTRE

Enviada per admin el 29/Abr/2015 - 08:16

El curs passat, els alumnes dinamitzadors van participar en un concurs organitzat per FORD que consistia en fer-se una fotografia, penjar-la al web del programa i aconseguir ser la foto més votada. No van aconseguir ser els primers, però van quedar en tercer lloc i van guanyar que un ex-jugador del Barça, Miquel Àngel Nadal vingués al centre a fer una xerrada i un entrenament de futbol als alumnes que volguessin.

EL SES MANUEL CARRASCO COMPETEIX A TENNIS

Enviada per admin el 28/Abr/2015 - 11:09

Igual com l’any passat, tres de les nostres alumnes que practiquen tennis com a esport extraescolar, van assistir al torneig Fundació Jesús Serra de tennis que enguany es va disputar a Barcelona el passat diumenge 12 d’abril.

PRIMER D'ESO PARTICIPA A LES JORNADES ESPORTIVES

Enviada per admin el 28/Abr/2015 - 09:47

El passat divendres 17 d’abril,  com cada any, els alumnes de primer d’ESO, i alguns de segon, acompanyats de les dinamitzadores del PCEE, van assistir a les Jornades esportives de Secundària organitzades des del Pla Català de l’Esport.

Minut de silenci

Enviada per admin el 21/Abr/2015 - 20:28

Avui 21 d'abril a les 11 hores, com a acte de solidaritat amb la comunitat educativa pels greus fets ocorreguts ahir en l'institut Joan Fuster de Barcelona, els alumnes del SES Manuel Carrasco i Formiguera han fet un minut de silenci al pati del centre.

Mural pictòric a Sant Feliu de Codines

Enviada per admin el 21/Abr/2015 - 09:59

Divendres passat, 17 d'abril, els alumnes de 3r A i un bon nombre de 4t vàrem baixar al carrer de la Fonteta a veure com els artistes gràfics Carles Azcón i Pere Piquer realitzaven art al carrer, un mural pictòric.

Taller: Prevenció de drogodependències en adolescents

Enviada per admin el 20/Abr/2015 - 12:59

Durant aquest mes d'abril del 2015 i la primera setmana de maig es porten a terme a tots els grups d'alumnes de l'Institut uns tallers sobre la “Prevenció de drogodependències en adolescents”. Es tracta d'un projecte subvencionat íntegrament per la Diputació de Barcelona amb l'objectiu i la intenció de facilitar eines i recursos que permetin als joves reflexionar sobre la problemàtica del consum de drogues. És un taller de dues hores de durada on es treballen les habilitats socials dels adolescents per potenciar el seu esperit crític i la seva pròpia responsabilitat.

« 1 2 3 4 5 »

Pla educatiu d'entorn Sant Feliu de Codines