Biblioteca

Des de la biblioteca ens plau molt revelar-vos un projecte en què hem estat treballant les últimes setmanes. Us convidem a participar en el club de lectura que organitzem i que està obert a famílies, professorat i alumnat.

Al dossier adjunt trobareu tota la informació disponible. Us convidem a donar-li un cop d'ull per saber-ne més. Tot i això, us fem cinc cèntims:

1. És un club de lectura de literatura juvenil.
Sé que això us pot desmotivar molt a participar, però pensem que els professors i les famílies són els influencers reals i que més impacte poden tenir entre els joves. Si els adults saben que recomanar, això té un gran impacte entre el nostre alumnat.

2. La qualitat i originalitat de les obres.
Us assegurem que les obres que llegirem no són gens infantils. Són obres que hem triat per la seva qualitat literària (i, per tant, tenen diferents capes de lectura), però també per com estan explicades o per la seva originalitat.

3. Són obres per a totes les assignatures.
Hem triat obres de qualitat, però que tracten temes d'actualitat: les conspiracions i la desinformació, la crisi climàtica, el masclisme, el feminisme, la ciència, la romantització del feixisme entre els joves, les masculinitats tòxiques, etc.

4. Cal construir espais de lectura
Però que siguin hedonistes. Que l'únic objectiu i intenció d'aquests espais sigui gaudir del plaer de la lectura.

6. Teixirem xarxa amb altres centres del districte
Compartirem la proposta amb la comunitat de l'Institut Teresa Pàmies i estem mirant d'incorporar a l'Institut La Sedeta

5. Ens trobarem en línia dimecres a la tarda (19 h)

Per si encara teniu dubtes en apuntar-vos, us intentarem motivar amb un article publicat a La Vanguàrdia que dona veu a alumnat, professorat i bibliotecàries escolars, sobre la lectura entre els adolescents. Cal recordar que la competència lectora és la competència base que serveix per construir moltes altres i un gran predictor de l'èxit educatiu del nostre alumnat. Per això és tan important que el professorat de totes les assignatures i les famílies estiguin compromeses amb aquesta.

Us esperem al club de lectura!

Quines lectures podem recomanar als joves? (PDF)

Les activitats que proposem per aquest curs se centren, com els darrers anys, en l’interès per fer de la biblioteca un espai per a l’aprenentatge complementari: formatiu, informatiu i lúdic de l’alumnat. I també ser un centre de difusió cultural que permeti obrir les nostres portes a tota la comunitat educativa i afavoreixi l’intercanvi i la integració de les nostres propostes a altres centres interessats o entitats vinculades.

Per tal de complir bona part dels nostres objectius estructurarem blocs d’activitats en la mesura que es puguin dur a terme i segons la demanda:

1. Exposicions: diades, commemoracions, temàtiques, etc. (poden anar acompanyades de cicles o d’activitats complementàries: cinefòrums, visites guiades, conferències, audicions).

2. Creativitat literària: escriptura creativa, guionatge, poesia-música, jocs de paraules, racons de poesia...,

3. Redacció de la revista de l’AFA “Lletra menuda”