Accions que s’han de fer |
Estarà ben fet si |
1. Escollir un títol per al treball |
1.1 Resumeix l’objectiu principal1.2 És suggeridor |
2. Identificar l’objectiu o objectius principals: Es tracta d’identificar les situacions problema que volem investigar |
2.1 Està d’acord amb les finalitats del treball.2.2 El seu redactat comença per un verb. |
3. Plantejar la hipòtesi o hipòtesis que podrien donar resposta a la situació problema plantejada. |
3.1. S’indiquen les variables que es volen estudiar3.2. S’indiquen les variables que es controlen3.3. Es redacten utilitzant la forma:“si …………………., aleshores ……………………” |
4.Recopilar informació sobre el problema plantejat. |
4.1. Les fonts utilitzades són diversificades i coherents. |
5. Definir la metodologia de treball (laboratori, enquestes, qüestionaris, treball de camp) utilitzada per contrastar la hipòtesi |
5.1. La metodologia és l’adequada per resoldre el problema plantejat5.2. S’anoten i descriuen tots els instruments de treball. |
6. Descriure la metodologia (procediment) utilitzada |
6.1. Està d’acord amb la hipótesis.6.2. Es descriuen els diferents passos en paràgrafs separats.6.3. Els paràgrafs són curts, precisos i concisos. |
7. Transcriure les observacions i les dades |
7.1. Són sistemàtiques respecte la variable mesurada7.2. S’utilitzen quadres i taules7.3. Es visualitzen fàcilment |
8. Tractar les dades |
8.1. Si permeten arribar a conclusions en relació a les hipòtesis plantejades.8.2. S’utilitzen gràfics o esquemes. |
9. Redactar les conclusions |
9.1. Donen resposta a la hipòtesi.9.2. Es relacionen amb aspectes teòrics que “expliquen” els resultats obtinguts.9.3. En la redacció s’utilitzen els termes científics adequats i sense errors.9.4. Si les frases estan ben construïdes. |
10. Revisar el text elaborat |
10.1. Es comprova que una persona diferent de qui ha fet el treball pot arribar a les mateixes conclusions.10.2. La presentació permet llegir fàcilment el text.10.3. La puntuació i l’ortografia són correctes. |