L’acció tutorial

L’acció tutorial és un aspecte central de qualsevol projecte educatiu. Ho és singularment en el nostre context pels factors de risc que intervenen el procés escolar del nostre alumnat. Així, doncs, l’acció tutorial s’ha d’orientar a atendre les necessitats educatives de cada alumne de forma integral amb la finalitat d’assolir l’èxit escolar i l’equilibri personal. Els elements rectors de l’acció tutorial són:
a. Enfortir el lideratge sobre els alumnes i els grups classe.
b. Generar expectatives d’èxit en els grups classe i amb cada alumne en particular amb la finalitat de potenciar l’autoestima i la confiança en les pròpies possibilitats.
c. Liderar la prevenció i les actuacions de reconducció de l’absentisme.
d. Detectar necessitats de l’alumnat i articular la resposta educativa.
e. Enfortir els lligams amb la família per aconseguir la implicació en el procés d’aprenentatge.
f. Projectar l’activitat dels alumnes per donar valor a la feina escolar per part del propi l’alumnat, les famílies i l’entorn.
g. Enfortir el treball de les emocions i la convivència.
h. Enfortir la gestió de l’aula per garantir la participació activa i eficaç de l’alumnat.
i. Enfortir la creació de vincles amb l’alumnat, l’autoconfiança i la valoració de l’esforç.
j. Assegurar l’acció coherent del professorat que intervé en el grup classe.