ILEC

Afortunadament (segons la RESOLUCIÓ ENS/2178/2012, de 18 d’octubre) el nostre institut ha estat escollit per a formar part a partir del curs 2012-13 del Programa d’Impuls a la Lectura que el Departament d’Ensenyament està impulsant des del Pla Nacional de Lectura per tal  d’aconseguir la millora de la competència lectora dels nois i noies de Catalunya.

I què és la “Competència Lectora” ?.  Un noi o noia de 15 anys podem dir que te una bona competència lectora si:

• Comprèn allò que llegeix i sap reflexionar-hi.
  • Se sent implicat en la lectura (sap si li serveix allò que llegeix).
  • És autònom (sap què busca, què llegir, on trobar-ho i com llegir-ho).
  • Usa la lectura per assolir els objectius personals i, també, per actuar en la societat.
L’objectiu és :

Impulsar la lectura a totes les àrees i matèries del currículum com a eina d’aprenentatge i com a estratègia transversal i sistemàtica per a la millora del rendiment escolar, i fomentar l’hàbit lector i el plaer de llegir per gaudir i créixer.

Per tant caldrà treballar a partir de tres eixos fonamentals:

Saber llegir:  L’aprenentatge de la lectura com a desenvolupament de la capacitat de llegir, de comprendre i d’interpretar textos.

Llegir per aprendre:  L’ús de la lectura per a l’aprenentatge, desenvolupant la capacitat d’utilitzar la lectura com a eina d’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixements.

El gust per llegir:  L’hàbit lector afavoreix el creixement personal i l’aprenentatge al llarg de la vida

És molt important tenir present que per millorar l’èxit educatiu del conjunt de l’alumnat del centre, s’ha de comptar amb el compromís de tota la comunitat educativa.  És a dir cal que professors, alumnes i famílies  ens sentim implicats i col·laborem per apropar-nos a l’èxit d’aquest Programa d’Impuls a la Lectura que estem a punt d’iniciar.

ILEC

Podem trobar més informació a les webs:

www.gencat.cat/ensenyament

www.gencat.cat/ensenyament/familiaescola