Comenius

PROJECTE COMENIUS

vivre mon college

comeniussert.wordpress.com

El títol “Viv(r)e notre collège” resumeix la nostra intenció. Es tracta de fer viure el nostre institut i d’estimar el nostre centre.

Durant els cursos escolars 2013-2014 estem duent a terme el projecte multilateral Comenius “Viv(r)e le collège junt amb altres sis instituts de Bèlgica, Itàlia, França, romania, Turquia i Grècia.

Aquest projecte té com a objectiu lluitar contra el fracaàs escolar. Amb tal finalitat, treballem en dues direccions. La primera implica una reflexió compartida (l’estudi de les diferents formes de fracàs escolar, el tipus d’alumnat implicat, presumptes causes, causes identificades, accions de prevenció i de resolució dutes a terme en tots els àmbits: el de l’alumne/a, el de la seva família, el de l’escola) i també propicia l’elaboració i avaluació de les eines i mètodes comuns de lluita contra aquest fenomen.

El segon objectiu és el d’aconseguir que l’alumnat sigui protagonista del procés de resolució i/o prevenció. A tal efecte, participa en accions rellevants de diferents temàtiques, interdisciplinàries, que presentem en les reunions transnacionals als nostres partenaires.

La promoció dels valors: la tolerància, la lluita contra les discriminacions, la ciutadania, el civisme, la cooperació, l’autoestima, són els eixos vertebradors de totes les tasques.

Procurem promoure l’autonomia de l’alumnat. Els pares i mares són també part integrant de totes aquestes tasques, els quals valoren la producció i participen en el quadre de l’escolaritació dels seus fills i filles.

L’objectiu final és que l’alumnat retrobi el gust i el plaer d’aprendre. Ddurant el transcurs de les trobades transnacionals, dediquem una part important, és clar, a l’obertura cultural: visita d’un monument, d’un museu, d’un lloc remarcable, espectacles.

L’alumnat s’allotja en famílies d’acollida estrangera per tal d’impregnar-se en la cultura de l’altre país. Volem que aquests intercanvis afavoreixin els contactes durant tot el curs i es mantinguin ,a ser possible, de per vida.

Els temes transversals de l’aprenentatge de llengües estrangeres i l’ús de les TIC estan presents en totes les accions.

MATÈRIES IMPLICADES
 Visual i plàstica, música, socials, naturals, llengües estrangeres, llengua castellana
 LLENGÜES
 Francès: llengua de treball, anglès: llengua dels intercanvis; llengües nacionals