7dCiència des de tutories

La Setmana de la Ciència també es treballa a les tutories!

El fil conductor d’aquest curs pels nivells de 1r i 2n d’ESO és la commemoració dels 550 anys del naixement de Copèrnic. L’alumnat ha guarnit les seves aules amb les constel·lacions en honor a l’astrònom.

Observació del Sol

A 1r d’ESO han gaudit d’una xerrada a càrrec del Cercle Astronòmic de la Tordera per tal de conèixer una mica més el nostre Sistema Solar. Després han fet l’observació del Sol a través d’un telescopi que en Josep, divulgador del CASTOR, ha instal·lat a les grades del nostre institut.

 

Taller de rèptils

També a 1r d’ESO han gaudit d’un Taller de rèptils a la biblioteca de l’institut.

Hem pogut tocar serps, tortugues i hem vist una taràntula, un llangardaix i un camaleó ben d’aprop.

Visita al CEAB

L’alumnat de 1r de batxillerat ha visitat el Centre d’Estudis Avançats de Blanes (CEAB) i ha participat en dues rutes:
La ruta de boscos marins dirigida a entendre què són els boscos marins i les seves funcions. Per fer-ho, se segueix el fil conductor de comparació amb un bosc terrestre, molt més familiar, per anar veient les similituds funcionals amb els boscos marins.
I la ruta de vegetació litoral i tempestes, on s’aborda la problemàtica de les tempestes al litoral a partir d’un simulador d’onades a través del qual es proposen diferents situacions per discutir sobre la fragilitat de les àrees costaneres, la importància de protegir els sistemes naturals costaners i, el paper rellevant que hi tenen les plantes marines. Durant el recorregut es veu de quina manera es fan els mostrejos en comunitats sota aigua i també l’ús de drons pels aiguamolls i dunes.

Visita a CosmoCaixa

A 2n d’ESO s’ha fet una sortida al COSMOCAIXA celebrant la Setmana de la Ciència. L’alumnat ha participat en dos tallers: el taller de Pressió atmosfèrica, on es van respondre qüestions com per què quan pugem a una muntanya notem pressió a l’orella?, per què és més difícil coure els aliments en alta muntanya?, per què els bussejadors han de fer el procés de descompressió?

I el taller Sostenibilitat d’un bosc on l’alumnat va observar la selva amazònica des de diverses perspectives: sota terra, sota l’aigua i sobre terra. Han vist les espècies que més la representen: caimans, formigues, boes, peixos, ocells tropicals i plantes.

Menja, Actua, Impacta

L’alumnat de 3r i 4t d’ESO ha visitat l’exposició MENJA, ACTUA, IMPACTA de Fundesplai.

L’alumnat ha après els avantatges econòmics, ecològics i de salut d’una dieta i d’un consum responsables. També han experimentat amb paràmetres com la temperatura, la viscositat, el PH, la densitat i han viscut el procés d’esferificacions al taller d’Innovació Alimentària.