Contra la violència de gènere

El passat 24 de novembre, els alumnes de batxillerat en van concentrar a la plaça de l’Ajuntament per llegir el  manifest contra la violència de gènere i retre homenatge a les víctimes. Els alumnes van deixar anar vuit globus de color rosa, símbol de les vuit dones que han mort a Catalunya en el que portem d’any.  Després de la lectura,  van visitar l’exposició instal·lada al MID i van veure un vídeo de conscienciació on s’explicava com són les relacions cal evitar per no patir aquest tipus de violència.

La violència masclista no és un problema de les dones. És un problema de tothom, tots i totes. I no són casos aïllats ni inevitables. Les dades són alarmants i només com a societat podem eradicar-la. No és fàcil. Hem heretat una tradició on les dones aguanten amb silenci, patiment i sentiment de culpa les agressions. Perquè encara vivim en una cultura masclista que ha normalitzat les conductes delictives contra les dones.

(fragment del manifest)

Llegeix el manifest contra la violència masclista.

Viatgem al Paleolític

Els alumnes de 1r d’ESO han viatjat al Paleolític i han construït maquetes representant megàlits, Venus prehistòriques i poblats.

Aquí teniu el resultat.

Més endavant viatjarem a Mesopotàmia i Egipte. Prepareu l’equipatge!

Preparem la Gimnastrada 2018

No t’ho perdis!

El proper dia 22 de març de 2018 l’alumnat del nostre centre participarà a la Gimnastrada de l’INS Joan Coromines de Pineda. Aquest serà el tercer curs que  hi participarem.

QUÈ ÉS LA GIMNASTRADA

• La Gimnastrada és un festival-exhibició on es presenten activitats esportives que es puguin acompanyar amb música.
  • Hi ha molts nivells d’execució (grups semiprofessionals a grups de classe). Cadascú té el seu nivell i sempre es respecta tothom. L’ambient és molt sa i el públic són els mateixos participants.

OBJECTIUS GENERALS DE L’ACTIVITAT

• Desenvolupar les diferents capacitats físiques bàsiques condicionals aplicant-les a situacions d’equilibri i accions gimnàstiques tant individuals com col·lectives.
  • Responsabilitzar-se de la importància de la cooperació i confiança entre companys/es per la superació de pors i realització segura de les pràctiques.
  • Valorar l’esforç propi i el dels companys i companyes tant físic com intel·lectual a l’hora de crear una coreografía.
  • Utilitzar el moviment corporal com a eina de comunicació i descobrir els recursos expressius del cos mitjançant el moviment per desenvolupar la creativitat i espontaneïtat
  • Participar a la Gimnastrada de Pineda.

HORARIS D’ENTRENAMENT : dimarts a la tarda de 16:30 a 17:30 al gimnàs del centre. Són voluntaris i per a  tot l’alumnat.

Conferències sobre llengua i literatura catalana

El Departament de llengua catalana de l’Institut ha organitzat unes conferències per als dos cursos de Batxillerat.

En el cas de 1r de Batxillerat, la xerrada ha estat dedicada als trobadors i es va centrar , sobretot, en dos poemes, la  Cansoneta leu e plana de Guillem de Berguedà i Viadeira de Cerverí de Girona.  A més, es va presentar un material digital que l’alumnat podrà consultar per ampliar informació.

L’alumnat de 2n de Batxillerat va assistir a una conferència sobre la Gramàtica catalana de l’Institut d’Estudis Catalans, l’IEC. La xerrada va ser especialment interessant perquè  es va explicar com els canvis introduïts en la nova normativa afecta els alumnes de Batxillerat.

Sempre amb nosaltres

Avui acomiadem, amb molta tristor, una gran professora i millor persona. Era un exemple de professionalitat, energia i positivisme, que ens encomanava a tots els que estàvem prop seu. Serà molt difícil omplir el buit que ens deixa.
Estimada Míriam, sempre estaràs en el nostre… Llegeix més»