Més Setmana de la Ciència 2017

La setmana del 13 al 17 de novembre, es van realitzar un seguit d’activitats científiques a l’Institut Molí de la Vila, aquestes activitats eren experiments. Amb aquests experiments se celebrava sant Albert Magne, que és el patró de la ciència.

Tots els alumnes de l’Institut anaven al laboratori a 2a i 3a hora del matí, un curs cada dia. L’activitat durava 25 minuts i la preparaven els professors i els nois i noies de 2n de Batxillerat.
Per als alumnes de 2n ESO, van preparar un experiment que treballava la densitat. Es tractava de separar líquids segons la seva densitat. Es feia amb aigua, oli i alcohol tots tenyits amb colorant, per així poder diferenciar els líquids.
Com que l’aigua era la més densa, ja que la densitat és d’un gram per centímetre cúbic, anava a baix de tot. Després l’oli, ja que és molt menys dens que l’aigua, i finalment l’alcohol que és el menys dens de tot.
L’activitat va agradar molt als alumnes de l’Institut, i se’l van poder emportar a casa.

Text: Mariona Prat

Fotografies: Mikael Rodríguez