Programes de mobilitat a l’INS Molí de la Vila

Quan falta molt poc per a què marxi l’estudiant del Quebec, l’INS Molí de la Vila (Capellades) ja rep un alumne d’intercanvi nou. Aquest cop, però, no ve de tan lluny: la Juliette prové d’un poble del sud de França, Céret, gràcies al programa de mobilitat Mobisudnord. Aquest programa, que connecta Catalunya amb la ciutat francesa, s’emmarca en el conveni de col•laboració entre Ensenyament i l’Acadèmia de Montpeller.

El procediment és el següent: les famílies -d’alumnes de 4t amb francès com a llengua estrangera- interessades a participar-hi s’hi han d’inscriure; un cop seleccionades, es fa un “aparellament” amb un alumne francès. L’estada té una duració de quatre setmanes, i els alumnes participants s’integren en la família d’acollida i segueixen les classes en el mateix centre escolar que el seu company “aparellat”.

La Juliette, llavors, s’estarà a Capellades fins a mitjans de desembre. Al gener-febrer, que és quan es duu a terme la segona part de l’intercanvi, una alumna del Molí (la Victòria, de 4ESO), marxarà a França unes altres quatre setmanes.